מוניות הדר לוד הודיעו היום שבשל חילוקי דעות עם מוניות "גט", היא לא תחתום על הזיכיון להפעלת המוניות בנמל התעופה בן גוריון. ההסכם החדש שאמור היה להיחתם בעקבות תוצאות המכרז שפרסמה רשות שדות התעופה, אמור להוזיל את תעריפי המוניות מנמל התעופה בן גוריון ב-31%. במוניות הדר לוד, שהפעילה עד היום את השירות מנתב"ג, טוענים שההצעה המשותפת שהוגשה ביחד עם מוניות "גט", כללה גם התחייבות של "גט" לסבסוד חלק מההוזלה החדה של תעריפי המוניות.



"'גט' אינה מוכנה לעמוד בהתחייבויותיה ובסיכומים  איתנו", טוענים כעת באי הכוח של מוניות הדר לוד – "לאור האמור נבצר ממרשתנו לחתום על חוזה ההרשאה (הזיכיון מ.כ) בעת הזו. עם יישוב המחלוקות וההדורים, תחתום מרשתנו על חוזה ההרשאה". בהמשך הפנייה של מוניות הדר לוד, באמצעות עוה"ד שמואל אוסלנדר ויעקב מוסקונה, מבקשת רשות שדות התעופה לדחות ב-30 יום את החתימה על תנאי הזיכיון החדש.

נוסעים בנתב"ג. צילום: פלאש 90
נוסעים בנתב"ג. צילום: פלאש 90

 
"בנסיבות שנוצרו ומבלי להתייחס לסערה הציבורית שהתעוררה בימים האחרונים בעקבות המכרז, בעיקר בקרב ציבור נהגי המוניות בישראל, יהיה זה מן הראוי לנהוג בסובלנות ובסבלנות על מנת להתגבר על 'חבלי הלידה' של ההתקשרות", הם ציינו עוד במכתבם.
 

במוניות הדר לוד טוענים שהנהגים לא יוכלו לספוג את ההוזלה החדה בתעריפים ורק אם מוניות 'גט' תסבסד, כפי שהתחייבה חלק משמעותי מההוזלה הם יסכימו להוזיל את התעריפים. "נהגים יגיעו למשכורות מינימום בתעריפים החדשים", טוען גורם במוניות הדר לוד.
 
בעקבות ההודעה של מוניות הדר, בפני רשות שדות התעופה עומדות שלוש אפשרויות: לתת את הזיכיון להפעלת המוניות רק לחברת 'גט', להסכים למתן האורכה, או לבטל את המכרז. "לנו חשוב היה להוזיל את התעריפים לצרכנים ואנחנו לא צד בסכסוך הזה", הבהירו ברשות שדות התעופה.