בטקס חגיגי נחנך היום (שני) טרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון, ממנו יוצאות מידי יום עשרות טיסות לואו-קוסט מוזלות ליעדים שונים בעולם, בעיקר למדינות אירופה. מנכ"ל נמל התעופה בן גוריון שמואל זכאי, מסר שכ-80 מיליון שקלים הושקעו בשדרוג הטרמינל והתאמתו לטיסות בינלאומיות וציין שהוא מהמתקדמים בתחום הלואו קוסט בעולם הטיסות. עד סוף 2017 יעברו בטרמינל אחד כ-1.4 מיליון נוסעים.



זכאי מסר עוד שהשנה צפויה תנועת שיא של נוסעים בנמל התעופה בן גוריון והיא תסתיים עם כ-20 מיליון נוסעים. על פי התחזית, בעונת הקיץ שתחל מחר רשמית ותסתיים בסוף אוקטובר יעברו בנמל התעופה כעשרה מיליון נוסעים. הטרמינל החדש כולל תשעה שערי יציאה, והוא מרושת עם עמדות תקשורת והטענה וחנויות דיוטי פרי. הטרמינל ישמש לנוסעים יוצאים בטיסות הבינלאומיות, בטיסות החוזרות הנוסעים יעברו בטרמינל 3.

שר התחבורה ישראל כץ ציין שפתיחת טרמינל 1 מהווה חלק משמעותי בהצלחת מהפכת השמיים הפתוחים שהביאה כבר להוזלה במחירי הטיסות. הוא הוסיף שמקודמת תכנית להקמת כביש חדש עם מחלפים שיחבר בין נתב"ג לכביש 1, בהשקעה של כמיליארד שקל. לדבריו, "הכביש החדש יביא לחסכון משמעותי בזמני הנסיעה, ורשות שדות התעופה מקדמת את התכנית".

כץ הודיע עוד שעל פי התכנית עד סוף השנה תחל לפעול הזרוע הרביעית בטרמינל 3 שתגדיל בכשליש את שערי היציאה והשרוולים בטיסות הבינלאומיות. הוא ציין כי במקביל נמשכות כמתוכנן עבודות הקמת נמל התעופה רמון בערבה, ומקודמת כתכנית להקמת נמל תעופה משלים נוסף ברמת דוד, וכן ציין כי יושקעו כעשרה מיליון שקלים בשדרוג נמל התעופה בחיפה שגם ישמש בטיסות לואו קוסט.

לוח הטיסות החדש בטרמינל 1. צילום: משה כהן
לוח הטיסות החדש בטרמינל 1. צילום: משה כהן

כץ רמז שמתקיימים מגעים עם ערב הסעודית שיביאו למתן אפשרות לטיסות מישראל למזרח, לטוס מעל ערב הסעודית ובכך לקצר את משך זמן הטיסה. הוא הודיע שבכוונתו לפעול להגברת התחרות בטיסות לאילת והדגיש שמחירי הטיסות לאילת כיום יקרים מידי. "לא יתכן שטיסה לאילת תעלה יותר מאשר טיסת לואו קוסט לחו"ל".

מנכל רשות שדות התעופה יעקב גנות אמר: "שמיים פתוחים זו לא ססמה, זו מציאות שמביאה ברכה. בשלוש השנים האחרונות חל גידול של 27% בתנועת הנוסעים והגענו למצב שאנו דוחים פניות של חברות תעופה נוספות המבקשות לטוס לישראל בשל העדר מקום".

כץ הבהיר שנחתמים בימים אלו הסכמים עם אוסטרליה ויפן וגם לשם יצאו מנתב"ג טיסות ישירות. בנוסף, בעקבות הסכם עם ממשלת תאילנד הוא מעריך שחברות מתאילנד יתחילו לטוס לישראל ויביאו להוזלת מחירי הטיסות..
יו"ר רשות שדות התעופה אליעזר מרום הודיע שלנוכח הגידול המתמיד בתנועת הנוסעים התבצעו בשנים הקרובות השקעות להרחבת התשתיות, לצורך מתן מענה לגידול בתנועת המטוסים. על פי התחזית, ההשקעות של רשות שדות התעופה בפתיחת הזרוע הרביעית הסתכמו בכשניים וחצי מיליארד שקלים. זאת בנוסף להשקעות הכבדות בהקמת נמל תעופה בינלאומי משלים בין נתב"ג לצפון הארץ וכן בתכנון להקמת נמל תעופה בינלאומי על אי מול חופי תל אביב שיתחיל על פי הערכות לפעול בעוד 15 שנים.


ברשות שדות התעופה ציינו שחודש יוני יסתיים עם גידול של  17% בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג. היעדים המובילים הקיץ את טבלת הגידול במספרי הנוסעים יהיו ורשה, עם 90 אלף נוסעים, אנטליה בטורקיה עם 78 אלף נוסעים, לרנקה עם 84 אלף נוסעים, מוסקבה עם 71 אלף ופריז עם 55 אלף.