מטוס הדרימליינר - בואינג 787 של אל על נחת הבוקר (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) בתום 14 וחצי שעות טיסה מסיאטל שבארצות הברית. את המטוס הטיס קברניט נעם דורון, ובתוכו הייתה משלחת של אל על, שבראשה עמד מנכ"ל החברה דוד מיימון, שאמר לפני הנחיתה, מתא הטייס: "זה אחד מהרגעים המרגשים בחיי. זה רגע מכונן עבור אל על".



חברת אל על רכשה בסך הכל 16 מטוסים מהדגם הזה, שבבואינג מגדירים כמטוס הדגל העולמי. המטוסים יגיעו עד שנת 2020, והיום נחת, כאמור, המטוס הראשון.



הדרימליינר מבפנים. צילום: סיוון פרג'
הדרימליינר מבפנים. צילום: סיוון פרג'



מטוס הדרימליינר התקבל בזרנוקי מים ובהתרגשות רבה, והגיע לרחבה לכל תשואות של מעל 1,000 המוזמנים. בהאנגר הסמוך למתחם בו נערך טקס מחו עשרות עובדי תחזוקה בשל היעדר הסכם איתם לטענתם, בעקבות קליטת הדרים ליינר, ולבשו חולצות שחורות, עליהן נכתב: "תחזוקה". 

 
בטקס נכחו בין היתר שר התחבורה ישראל כץ, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, שגריר ברזיל בארץ פאולו זסאר ושגריר ישראל בברזיל יוסי שלי, וכן נציגים בכירים מבריטניה, מאחר שהמנועים הם מתוצרת רולס רויס. כמו כן, משתתף בטקס ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיל לסרי, שמטוס הדרימליינר הראשון נקרא על שם עירו. 
 
כץ אמר בטקס כי המטוסים החדשים מהווים מפנה בפעילות החברה. המוני אזרחי ישראל ותיירים ישמחו לטוס במסגרת השמיים הפתוחים. אל על השכילה להיערך לעידן החדש". מלבד זאת, הוא הוסיף: "אנו חוגגים את התפתחות החברה האזרחית. בקרוב נפתח את נמל התעופה רמון בערבה, ונקים את שדה התעופה הבינלאומי 'גליל, בצפון. השנה עברו כמעט 20 מיליון נוסעים בנתב"ג, ובשנה הבאה יעברו יותר. פעילות אל על תורחב משמעותית עם הצטרפות הדירמליינר". 
 
מטוס הדרימליינר התקבל בטקס חגיגי בשדה התעופה הבינלאומי. צילום: משה כהן
מטוס הדרימליינר התקבל בטקס חגיגי בשדה התעופה הבינלאומי. צילום: משה כהן

מנכ"ל אל על הוסיף: "זהו יום חג עבורנו. החלום הפך למציאות. מתחיל עידן חדש באל על. אנחנו מעתה בשורה הראשונה של מפעילות המטוס המתקדם ביותר בעולם. תהיה מהפכה בחוויית הלקוח. עסקת המטוסים ההיסטורית מבטיחה את עתיד אל על".
 
בתוך כך, גם ראש עיריית אשדוד התרגש מהמעמד: "זה יום חג לאל על, למדינת ישראל ולעיר אשדוד. השנה העיר בת 90 והיא קיבלה מתנת יום הולדת. אשדוד נכנסת לעידן החלומות כמו שאל על נכנסה".