יקב טפרברג: טפרברג ממשיך להפתיע בטעמים מיוחדים עם זנים חדשים של ענבים ומציג את פינו גריי אסנס 2016. זהו יין פרימיום בייצור בוטיק (7,000 בקבוקים בלבד), אחיו של פינו נואר, אשר עשוי מזן ענבים משובח. זן פינו גריי גדל בתנאי אקלים הדומים לתנאי אקלים אירופיים ברום הרי יהודה. היין בעל גוון אפרפר עדין התואם את שמו הלועזי, והוא משתלב מצוין עם אוכל בשל הארומטיות הייחודית שלו שמשלבת נגיעה פירותית, המלווה במינרליות וחמיצות פריכה הנותנת תחושת רעננות.



יקב טפרברג, צילום: יח"צ
יקב טפרברג, צילום: יח"צ


75 שקלים



יקב טורא


מדובר ביקב פחות מוכר, שלחובבי יין שטעמו כבר הכל שווה לשים יד על בקבוק שלו. יין הרטלנד (HEARTLAND) הוא יין אדום יבש מבציר 2015, שהתיישן במשך 12 חודשים בחביות עץ צרפתיות, והוא בעל ארומות פרי אדום בשל, וניל וציפורן וטעם של שזיף ושוקולד עם סיומת אספרסו ארוכה. זהו יין עגול, מאוזן ונעים לשתייה, מעט חזק (14% אלכוהול) ומתאים הן לארוחות קלות והן לכבדות. הרכב זני: קברנה סוביניון, מרלו ופטיט ורדו.



יין טורא, צילום: יח"צ
יין טורא, צילום: יח"צ


79 שקלים



דלתון


גראנאש אסטייט הוא היין הראשון מסוגו ביקב דלתון. זהו יין שכולו ביטוי של כרמי היקב באזור הגליל המערבי, הנמצאים מטרים ספורים מגבול לבנון. ליין צבע אדום עמוק, מפולפל, והוא בעל ארומות של דובדבן ופטל יער. מתאים במיוחד למאכלים מעושנים, טלה, קדירות וגבינות קשות.



יין דלתון, צילום: יח"צ
יין דלתון, צילום: יח"צ


59 שקלים



יקב שאטו סיינט מישל


היקב האמריקאי מוושינגטון חוגג 50 שנים להקמתו עם מהדורה מוגבלת של יין קברנה סוביניון 2015 משובח, המעוטר בתווית המקורית, הראשונה שלו, כפי שעוצבה לפני יובל. את מהות היקב אפשר לסכם בשלושה עיקרים: מסורת, חדשנות והקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר. משום כך מגדל היקב את ענבי כרמיו, יינותיו מתיישנים בחביות הצרפתיות המשובחות ביותר ויינניו נשלחים ללימודים ולהשתלמויות באוניברסיטאות וביקבים האירופיים המובילים.



שאטו סן מישל, צילום באדיבות חברת הכרם
שאטו סן מישל, צילום באדיבות חברת הכרם


88 שקלים



היוצר


בימים אלו הושק Special Edition, יין רוזה עם ניחוחות של הדרים ואשכולית אדומה, בעל טעם פירותי, עדין ומאוזן. מדובר ביין מלא חיים ומרענן שמתאים לארוחות סוף הקיץ והחגים.



היוצר, צילום: יח"צ
היוצר, צילום: יח"צ


69 שקלים



רקנאטי


לקראת חגי תשרי מציעים ביקבי רקנאטי להעלות על שולחן החג יינות מסדרת "גליל עליון", שבה היינות מגיעים מכרמים שניטעו בחלקות מובחרות שאנשי היקב איתרו ומצאו שהן מתאימות לגידול זנים קלאסיים. אהבנו במיוחד את שרדונה גליל עליון 2016: יין אלגנטי בעל גוף מלא וניחוחות וטעמי פירות טרופיים, לימון ואשכולית לבנה, המלווים בארומת תבלינים ועץ אלון. מומלץ להגיש צונן היטב (8־12 מעלות), כאפריטיף מהנה לארוחות או כבן לוויה לכל סוגי הדגים, סלטים עשירים, פסטות על בסיס שמנת, או גבינות קרמיות כמו ברי, קממבר ודומותיהן.



רקנאטי, צילום: בועז לביא
רקנאטי, צילום: בועז לביא


60 שקלים



יקבי ברקן


יקבי ברקן מציגים בפעם השישית את סדרת יינות Assemblage משנת הבציר 2013. זו סדרת איכות של בלנדים מקומיים, כאשר כל יין מורכב מהזנים המאפיינים את אותו אזור. שלושת הממסכים האדומים המקומיים הם ריחן מאזור גידול הגליל העליון, צפית משפלת יהודה ואיתן מהרי ירושלים. לריחן 2013 ASSEMBLAGE צבע רובי עמוק. באף מורגשים שלל פירות אדומים ושחורים, ועשבי תיבול כגון עלי דפנה ומנטה. אלו עטופים בנגיעות עץ אלון, וארומות מוקה וקפה. התחושה היא של יין בעל גוף בינוני־מלא, ובעל טאנינים רכים, טעמי דובדבנים אדומים ושזיפים עטופים בחומציות מרעננת שמשווה סיומת פירותית ונעימה. הרכב זנים: קברנה סוביניון (67%), מרלו (19%), סירה (9%) ופטי ורדו (5%).



יקבי ברקן, צילום: יח"צ
יקבי ברקן, צילום: יח"צ


79 שקלים



יקב מאיה


מארה רד (MARE RED), בציר 2015 של יקב הבוטיק מאיה, הוא יין שהתיישן כשמונה חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. לכל אורך תהליך הייצור קיבלו הענבים והיין השגחה צמודה וקפדנית כדי למצות ולהביא את מלוא אופיים של זנים אלו - קריניאן, מורבדרה וסירה. זהו יין עם גוף קל עד בינוני, ארומות פרי אדום בשל ומעושן ובעל גוף בינוני וסיומת נעימה. הוא מתאים ללוות מאכלים ים־תיכוניים, דגים ובשרים קלים.



יקב מאיה, צילום: יח"צ
יקב מאיה, צילום: יח"צ


79 שקלים



יקב תשבי
אסטייט קברנה סוביניון 2012 הוא יין אדום יבש שמורכב מ־88% קברנה סוביניון, 8% קברנה פרנק ו־4% פטיט ורדו. היין יושן בחביות עץ אלון במשך 12 חודשים, והוא ניחן בהרמוניה של טעמי אוכמניות, דומדמניות, פטל, שזיפים, אפרסק אדום, דבש ווניל. היין טוב לשתייה מעתה וכן בעל פוטנציאל יישון ארוך במקום קריר וחשוך.



יקב תשבי, צילום: יח"צ
יקב תשבי, צילום: יח"צ


85 שקלים



דרך ארץ


שאיפת יוצרי "דרך ארץ" היא ליצור יינות אשר נותנים תמורה נהדרת בכל לגימה. שרדונה 2016 של היקב הוא יין לבן, צעיר וכיפי שמתאים לכל אירוע ולכל ארוחה עם מאפייני פרי טרי ורענן. היין עבר תסיסה קרה במכלי נירוסטה לשמירה על טעמי הפרי ועל רעננות שאפשר להרגיש בכל לגימה. השרדונה מגיע בצבע לימון חיוור עם טעמים שינעמו לחך הישראלי.



יין דרך ארץ, צילום: איל קרן
יין דרך ארץ, צילום: איל קרן


30 שקלים



יקב 1848
לכבוד ראש השנה משיק היקב את דור 5 קברנה פרנק 2014. זהו יין בגוון אדום־ סגול כהה עם רמזים של פלפל שחור, טבק, ליקריץ, אגוז קלוי ושוקולד מריר. היין בעל גוף מלא וקטיפתי עם סיומת ארוכה. הענבים, שהגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות, הועברו מהקראשר ישירות אל מכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. בתום התסיסה המלולקטית מתיישן בחביות צרפתיות ואמריקאיות למשך 14 חודשים, שבסיומם התקבל יין אופייני לזן, מתובל, עוצמתי ומרשים.



יקב 1848, צילום: יח"צ
יקב 1848, צילום: יח"צ


80 שקלים



יקבי כרמל


יקבי כרמל ממליצים לפתוח את השנה עם יין מסדרת הדגל של היקב, כרמל גוורצטרמינר, יין קינוח שיעניק חוויה של טעמים מרגשים בסוף הארוחה. היין מתאפיין בניחוחות של ריבת משמש, ליצ'י ופרי הדר. הוא בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. היין מוכן לשתייה כבר עכשיו, אך ימשיך ויתפתח בבקבוק בשנים הקרובות. היין ילווה היטב מנות כמו כבד אווז, תותים טריים וטארט טאטן, וכדי ליהנות ממנו בצורה מקסימלית רצוי להגישו בטמפרטורה של 6 מעלות.



יקב כרמל, צילום: אייל קרן
יקב כרמל, צילום: אייל קרן


90 שקלים



יקב הרי גליל


יקב הרי הגליל מציע את יין קברנה סוביניון 2016, שענביו גדלים בכרמי הגליל העליון. ליין אופי צעיר ורענן עם ארומת פרי עוצמתית ומודגשת. בעזרת 15% האלכוהול שבו מדובר בהחלט ביין "בועט". למיישנים מבניכם, עוד כמה שנים יתעדן היין ויהפוך עגול יותר. מומלץ להגיש בטמפרטורה של כ־18 מעלות צלזיוס.



יקב הרי גליל, צילום: חגית גורן
יקב הרי גליל, צילום: חגית גורן


38 שקלים


יקב תבור
פנינים רוזה נעשה מ־100% ענבי קברנה סוביניון שנבצרו בכרמי היקב בגליל העליון. הענבים עברו השריה בקור למשך 24 שעות עם הקליפות, ובסיומה נסחטו בעדינות על מנת להפיק את הטעם המעודן והצבע בעל גון האפרסק. זהו יין עדין, פירותי ומתקתק, שמשלב טעמים וארומות של פירות הדר ופירות קיץ אדומים עם נגיעה פרחונית קלה. ליין צבע אפרסק בוהק וחמיצות מרעננת המובילה לסיומת נעימה ומתמשכת.



יקב תבור, צילום: איה בן עזרי
יקב תבור, צילום: איה בן עזרי


35 שקלים



יקב סגל


סדרת רכסים היא סדרת סינגל ויניארד, המוכיחה את עוקץ הטעם של ההליכה אל הגליל. יין רכסים דובב ארגמן עשוי מ־100% ענבי ארגמן מכרם דובב. עד היום, ארגמן הנו הזן היחיד שפותח בארץ, הכלאה של קריניאן וסוסאו. זהו יין בצבע אדום־שחור אטום, דחוס וחיוני, שחזיתו רק פרי. באף מתרוננת נסיקה מיידית, נוקבת ורחבה של ניחוחות פרי רעננים. בפה מתגלה גוף בעל טקסטורה דחוסה אך קטיפתית, סמיכה ורחבה, עשיר מבנה ו טאנינים מפותחים ומתוקים.



יקב סגל, צילום: יח"צ
יקב סגל, צילום: יח"צ


79 שקלים