הקייטנות עומדות להסתיים השבוע ועונת הנסיעות כבר בפתח. אתר השוואות המחירים "וובי" ערך עבור "מעריב" השוואת מחירים בין סוגי פוליסות הביטוח השונות וגילה פערים אדירים ביניהם. נזכיר כי לפני כשנה שינה משרד האוצר את שיטת הביטוחים, המחייבת כעת את חברות כרטיסי האשראי לספק כיסוי בסיסי ואחיד חינם למשך חמישה ימים.



התוצאות של בדיקת האתר מעלות כי טיול תרמילאים, למשל, לנוסע בגיל 23, למשך 180 יום למזרח הרחוק, הכולל שירותי איתור וחילוץ, כיסוי לכבודה וכיסוי לספורט אתגרי, יעלה בהראל - החברה היקרה ביותר - 684 דולר, וזו הצעה גבוהה ב־79% מההצעה הזולה ביותר, העומדת על 383.6 דולר, מטעם חברת שירביט. עם זאת, ישנם הבדלים בגבולות הכיסוי. בעוד שבשירביט גבול הכיסוי המרבי עומד על 1.6 מיליון דולר, הרי שגבול הכיסוי המרבי בהראל גבוה בהרבה ועומד על 2.5 מיליון דולר.



דוגמה נוספת להבדלים במחירים: ביטוח לנוסע יחיד, שטס לשמונה ימים לחופשת סקי באירופה, כולל כיסוי כבודה רגיל וכיסוי לספורט אתגרי, עולה בחברת


שירביט 52.2 דולר, ויותר מפי שניים - 103.2 דולר, בחברת הפניקס. ואולם הכיסוי המרבי של חברת שירביט עומד על 1.6 מיליון דולר, לעומת 5 מיליון דולר בחברת הפניקס.



דוגמה נוספת מתייחסת לכיסוי ביטוחי לטיול של שלושה שבועות למשפחה בת חמש נפשות: ההצעה הנמוכה ביותר עומדת על 200 דולר, לעומת 286 דולר לפי ההצעה היקרה ביותר, השייכת לחברת פספורט קארד. הכיסוי עומד במקרה זה על 2.5 מיליון דולר, ונוסף לכך המבוטח מקבל כרטיס שבאמצעותו יוכל לשלם את הוצאות האירוע.



וכמה יעלה כיסוי ביטוחי לטיול זוגי לרומא או פריס לארבעה לילות? ההצעה היקרה ביותר עומדת על 26.6 דולר, והיא של חברת מנורה מבטחים, והזולה ביותר, שוב של חברת שירביט, עומדת על 18.2 דולר. הכיסוי המרבי בשירביט הוא עד 1.6 מיליון דולר, לעומת 2 מיליון דולר במנורה מבטחים.