חברת "מי עדן" הודיעה היום (ראשון) כי החלה לשאוב מים ממקור "מי עדן 1" הנמצא ליד מפעל החברה בקצרין, במקום ממעיין הסלוקיה, זאת על רקע בהלת העכברת החברה קיבלה את אישור משרד הבריאות ומקורות. עוד מסרה החברה, כי היא מאמינה שתוכל לחזור בימים הקרובים לפעילות מלאה ולהמשיך לספק ללקוחותיה את המוצרים האיכותיים ביותר כפי שעשתה עד כה. 



בשנים האחרונות בחנה חברת מי עדן מעבר להפקת מים בשאיבה ממקור תת קרקעי, אשר יחליף את הנביעה הטבעית של מעיין הסלוקיה. החברות הגדולות והמובילות בעולם פועלות כך מזה שנים, במטרה להבטיח את הרציפות והאיכות של המים המינרליים הטבעיים המופקים ממי האקוויפר המצויים במעמקי האדמה ואשר אינם חשופים למזהמים שעל פני הקרקע. 



קידוח 'מי עדן 1' הנמצא גם הוא ברמת הגולן, מספק מים מינרלים טבעיים אשר מקורם באקוויפר הרגיונלי בעומק 280 מטרים, המוגן מזיהומים הנובעים מפעילות בעלי חיים וזיהומים אקראיים. מקור זה נבדק על ידי החברה ועומד בתקנים המחמירים ביותר.



לאורך השנים הפיקה מי עדן במקור מי מעיין הסלוקיה ברמת הגולן עבור מוצריה. מעת לעת התגלו חריגות בערכים בהתאם לתקן שקבע משרד הבריאות, דבר אשר הובילו להפסקות זמניות בהפקת מי המעיין למפעל, במטרה להבטיח כי כלל מוצרי החברה עומדים בתקנים המחמירים ביותר. לצד הירידה בכמויות הגשם בשנים האחרונות, הייתה העלייה במספר הפעמים בהן התגלו חריגות במי המעיין אשר הובילו לשיבושים באספקת מי המעיין למפעל.



הגורמים המוסמכים האמונים על הנושא ובראשם משרד הבריאות, רשות המים, רשות הטבע והגנים וחברת מקורות נתנו את ברכתם למהלך זה. כזכור, בשבוע שעבר הודיעה החברה על זיהום במי המעיין, שלא קשור לעכברת, ובשל כך נגרם מחסור באספקת המים המינרלים לציבור. 



יריב שפירא, מנכ"ל חברת מי עדן, אומר כי "מי עדן הינה חלוצת המים המינרלים בישראל. לאורך השנים הקפידה החברה לספק ללקוחותיה מוצרים איכותיים, בריאים ובטוחים לשתייה. במעבר זה אנו מבטיחים לקהל לקוחותינו הנאמן, כי איכותם וטעמם של המים ישמרו וכי נמשיך לייצר מוצרים ברמת איכות מהגבוהות בעולם. הפתרון עליו החלטנו הינו מיטבי ומשלב את אינטרס הטבע עם צרכני קהל לקוחותינו. אנו נפיק מים ממקור 'מי עדן 1' מעומק האדמה באופן שיבטיח את איכותם וטעמם, ומי מעיין הסלוקיה יופנו לטבע לתועלת החי, הצומח והאדם. מי עדן הינו המותג המוביל בתחום המים המינרלים בישראל עם נתח שוק של כ-40% ואני מאמין כי המעבר למקור מים חלופי יתמוך בשימור מעמדנו המוביל וכושרנו התחרותי".