ימי הקורונה מאתגרים אותנו לא מעט בשלל תחומי החיים, ודווקא כעת בעונה החמה של השנה אינם מאפשרים ליהנות ממקורות המים השוצפים בפארקים ובגנים הלאומיים. אחרי עונת חורף ברוכה בגשמים, רבים מאיתנו מתגעגעים לעונת הקיץ – לחופי הים, למטקות, למגלשות המים, לארטיק צונן ואפילו לגרגירי החול.

אם בכל זאת נרצה להשתכשך במעט מים ובעיקר לספק תעסוקה מרעננת לילדים, אז יש כמה פתרונות ביתיים במחירים שפויים.“עונת הרחצה נפתחת לקראת חג השבועות הידוע כחג המים, אולם השנה בגלל הקורונה, כבר בסוף מרץ החל הביקוש למתקני המים בחנויות, שרק מתגבר ככל שנכנסים עמוק יותר לעונה. אחת הסיבות העיקריות לכך היא כמובן האיסור על התקהלות בחופי הרחצה, בבריכות השחייה ובפארקים”, אומרת נועה בן אבו, מנהלת מטה ושיווק ברשת עידן 2000.

שירן לביא מעומר, אמא לשלוש בנות, החליטה להפוך את חצר ביתה לפארק מים קטן. “אחרי חודשיים שלא יצאנו עם הבנות מהבית, הרגשתי שאני חייבת למצוא אטרקציה משפחתית כיפית לכל המשפחה. רכשתי בריכה לחצר, מגלשה, רובי מים וגלגלים מתנפחים, וכבר בשבת האחרונה נהנינו מיום כיף בחצר הבית. אומנם הוצאתי 1,300 שקלים, אבל במקביל החלטתי שהשנה אבטל את המנוי לבריכה הציבורית ביישוב ובכך אפילו חסכתי כסף”.

***
סקרנו בעבורכם את סוגי המוצרים בשוק ואת טווחי המחירים:
בקטגוריה הראשונה נכללות בריכות השחייה המתנפחות. הבריכה הפשוטה ביותר הינה השכשוכית, שמגיעה בצורת מלבן או מעגל לרוב, בעומק מקסימלי של 40 סנטימטרים, מתנפחת בקלות וניידת. בקטגוריה זו ישנן גם בריכות גדולות ועמוקות יותר עם שפה מתנפחת המתאימות לחצר, בקוטר של שני מטרים ויותר. “מחיר הבריכות הפשוטות לקטנטנים, המכונות שכשוכיות, מתחיל ב־30 שקלים ועד לבריכה גדולה, עמוקה יותר שיכולה להתאים לכמה נפשות, ויכולה לעלות כ־800 שקלים”, אומרת בן אבו.

שכשוכית - 59.90 שקלים, ניתן להשיג ברשת סלקשיין  (צילום: יח''צ)
שכשוכית - 59.90 שקלים, ניתן להשיג ברשת סלקשיין (צילום: יח''צ)

בריכת גלידה -29.90 שקלים. ניתן להשיג בעידן2000 (צילום: יח''צ)
בריכת גלידה -29.90 שקלים. ניתן להשיג בעידן2000 (צילום: יח''צ)

הקטגוריה השנייה כוללת בריכות שחייה מתקפלות. מדובר בבריכות עיליות להרכבה, גדולות יותר, היכולות להגיע גם לאורך של 15 מטרים, ומצריכות הוספת כלור, ואביזרים כגון סנן ומשאבת מים. המחיר: החל ב־500 שקלים.

בריכה מתנפחת עם מושבים. מחיר: 350-400 שקלים. ניתן להשיג בעידן2000  (צילום: יח''צ)
בריכה מתנפחת עם מושבים. מחיר: 350-400 שקלים. ניתן להשיג בעידן2000 (צילום: יח''צ)

ג'קוזי מתנפח- מחיר: 3,500. ניתן להשיג בעידן2000  (צילום: יח''צ)
ג'קוזי מתנפח- מחיר: 3,500. ניתן להשיג בעידן2000 (צילום: יח''צ)

הקטגוריה השלישית כוללת את מתקני המים המתנפחים. מדובר במיני־פארק שעשועים, שמתחבר לצינור המים בגינה ובו משולבים מספר משחקי מים, כדוגמת מגלשת מים היורדת לתוך בריכה ומזרקה שמשפריצה מים לכל עבר. ומה באשר למחיר? כגודל האפשרויות כך גם טווח המחירים. “אפשר למצוא מגוון מתקנים מתנפחים גם בטווח מחירים שפוי, 50 עד 350 שקלים”, אומרת בן אבו.

מתקן מים מתנפח -מ 399 ש
מתקן מים מתנפח -מ 399 ש

ולסיום, אסור לשכוח את נושא הבטיחות: לא עוזבים ילד לבד, לא באמבטיה ולא ליד דלי מים, לא ליד מתקן מים ובטח לא ליד בריכה. באשר לבריכות עיליות המורכבות על פני הקרקע חשוב להקפיד שאזור סולם העלייה לבריכה יהיה חסום, ואם מדובר בבריכה שקועה באדמה חובה להתקין גדר מתאימה.

לגבי הצבת בריכה במרפסת, חשוב להתייעץ עם יועץ בטיחות, מהנדס בניין או עם הקבלן המבצע שבנה את הפרויקט. הסיבה: קיימת מידת העמסה מסוימת למטר מרובע שמרפסת יכולה לשאת, ולכן חשוב מאוד להיוועץ בגורם מקצועי ומוסמך. כמו כן, צריך לקחת בחשבון את מבנה המרפסת, אם מדובר במרפסת צפה או עם עמודים תומכים, או במידה שמדובר בגג של מבנה. החישוב נעשה על פי משקל על גבי מטר מרובע.