אחד הכלים החשובים ביותר בארגז הכלים שלנו הוא המברגה, לא משנה אם אתם אנשי מקצוע או חובבנים. מברגה היא חלק בלתי נפרד מארגז הכלים ויש לה תפקיד חשוב בפעולות שונות, בין אם התקנה, ביצוע תיקונים, נגרות ופרויקטים של עשה זאת בעצמך ועוד. אחד מסוגי המברגות הפופולריים ביותר הוא מברגת אימפקט. מברגת אימפקט היא מברגה ייחודית, שמאפשרת לבצע פעולות באופן יעיל ועוצמתי יותר ממברגה רגילה.

אז מה זה בכלל מברגת אימפקט?
מברגת אימפקט היא מברגה העושה שימוש בפיתוח חדשני ופועלת עם מנגנון ייחודי, שאינו קיים במברגה רגילה. מברגת האימפקט הראשונה יוצרה על ידי חברת מקיטה הידועה, והייחודיות שלה מתבטאת באמצעות מנגנון המשלב מעין פטיש פנימי, המאפשר למברגה לעבוד גם כאשר ההתנגדות גבוהה מאוד ודורשת עוצמה.

כך, כשמברגת אימפקט נתקלת בהתנגדות גדולה, ראש המברגה משתף פעולה עם מנגנון דפיקה היוצר הלימה, והשילוב ביניהם מאפשר שחרור או הידוק הברגים בעוצמה שהיא רבה יותר מאשר מברגה רגילה. לכן, ניתן לומר שבפעולות קטנות ופשוטות מברגת אימפקט מתפקדת כמו מברגה רגילה לכל דבר, אך כאשר נדרשת עוצמה גדולה יותר, עיקרון האימפקט נכנס לפעולה והופך את המברגה לעוצמתית.
 
האופציה השנייה, אגב, היא מברגת קלאץ', המברגה ה"רגילה" והמוכרת לכולם. מברגה כזו עובדת באמצעות מנגנון קלאץ' פשוט.

 יתרונות של מברגת אימפקט
אז מה הופך את המברגה הזו לכל כך פופולרית? יש לה מספר יתרונות מרכזיים:

  • עוצמה - כמו שכבר הזכרנו, היא הרבה יותר עוצמתית ולכן מספקת כוח הברגה גדול. באמצעותה ניתן לבצע גם עבודות מאתגרות, גם כשהחומרים עצמם קשים ועבים. זה מתבטא גם בהוצאה ופתיחה של אומים וברגים, וגם בהברגה עצמה. המברגה מתאימה גם כשמדובר על ברגים גדולים מאוד. 
  • גודל - על אף שהיא עוצמתית יותר, היא קטנה יותר ממברגת קלאץ', ולכן היא נוחה וקומפקטית.
  • עמידות - מברגה זו נחשבת למברגה עמידה שתחזיק שנים ארוכות ותלווה אתכם בכל עבודה שהיא.

חסרונות של מברגת אימפקט
יש גם כמה חסרונות למברגה הזו. בניגוד למברגה רגילה, המברגה הזו היא "הכל או כלום" כשמדובר על מגוון של מהירויות. לכן, אם אתם זקוקים לדיוק מקסימלי ומבצעים עבודה עדינה מאוד, עדיף להיעזר במברגה רגילה, ולשמור את אפקט האימפקט לפרויקטים הדורשים עוצמה ופחות עדינות. 

אז האם לבחור במברגה הפועלת עם אימפקט?
השאלה הזו תלויה בצרכים שלכם. רגע לפני שאתם קונים מברגה חדשה, חשבו מתי בדיוק תצטרכו להשתמש במברגה, מהם הצרכים שלכם, כמה עוצמה תצטרכו, מהו אופי העבודה שלכם וכדומה. 

אם אתם זקוקים למברגה פשוטה כדי להרכיב כמה רהיטים ולתלות דברים על הקיר, תוכלו להסתפק במברגה רגילה. אבל אם אתם רוצים כלי שהוא רב שימושי, עוצמתי ויעזור לכם גם בפרויקטים גדולים ומשמעותיים, עדיף תמיד ללכת על אימפקט.