רוב הסיכויים שכבר יצא לכם לעבור דירה פעם או פעמיים בחיים ושאריזת ארגזים היא לא מלאכה שזרה לכם במיוחד. ובכל זאת, גם אלו שנוהגים לעבור דירה בתדירות של אחת לשנה ומחשיבים את עצמם כ"מומחי אריזה", נוהגים לעשות טעויות קטנות שבסופו של דבר עשויות לעלות להם ביוקר. אם אתם מעוניינים שהפעם האריזה שלכם תהיה לא פחות ממושלמת, הגעתם למקום הנכון. בכתבה שלפניכם תמצאו שלושה טיפים חכמים לקראת המעבר הממשמש ובא. 

טיפ מס' 1 – לפני שאורזים, ממיינים ונפטרים מכל מה שלא נמצא בשימוש 
אין לנו ספק ולו הקל שבקלים שיש באמתחתכם לא מעט בגדים שלא לבשתם כבר כמה שנים, ספרים שלא קראתם וספק אם אי פעם תגיעו אליהם ושלל מכשירים חשמליים שלא נמצאים בשימוש (וקרוב לוודאי שגם לא יהיו בשימוש לעולם). לכן לפני שאתם מתחילים לארוז, נמליץ לכם להשקיע מספיק זמן במיון וריכוז כל הפריטים שככול הנראה הגיע הזמן להעביר הלאה. 

המיון הראשוני יעשה טוב לכל הגורמים המעורבים: האדם שתעבירו לו את הפריטים ישמח לקבל את הציוד שלכם בחינם ולעשות בו שימוש, המובילים יצטרכו לסחוב פחות ארגזים ואתם תצטרכו לשלם פחות כסף עבור ההובלה. זאת כיוון שאין זה משנה אם מדובר על הובלות קטנות בחיפה או הובלה בקריות, בסופו של דבר ככול שיהיו לכם יותר ארגזים, כך עלות ההובלה צפויה להיות גבוהה יותר. 

טיפ מס' 2 – מספור וסימון נכון של הארגזים
לפני שאתם מתחילים לארוז כאילו אין מחר, הצטיידו בטוש סימון עבה, מדבקות צבעוניות, עט ודף נייר. זאת כיוון שהדרך הטובה ביותר לעשות סדר בעניינים ולהקל על ארגון הציוד בדירה החדשה, היא על ידי מספור הארגזים והכנת רשימה הכוללת את מספרי הארגזים ופירוט של תכולת הארגזים. לצד כל מספר עליכם לרשום מה יש בתוך הארגז וזאת למקרה שתצטרכו לשלוף פריט מסוים מאחד הארגזים לפני המעבר. 

כמו כן מומלץ לסמן כל חדר בדירה החדשה בצבע משלו ועל כל ארגז להדביק מדבקה צבעונית גדולה או מספר מדבקות צבעוניות קטנות בצבע אחיד, בהתאם לחדר שאליו הוא אמור להגיע בדירה החדשה. כשתגיעו לדירה החדשה, מהרו לסמן את דלתות החדרים בצבעים המתאימים וכך יוכלו המובילים לדעת שכל ארגז המסומן במדבקות ירוקות, צריך להגיע לחדר הילדים, כל ארגז שמסומן במדבקות צהובות, צריך להגיע לחדר השינה של ההורים וכל ארגז המסומן במדבקות אדומות, צריך להגיע לסלון למשל. 

אל תצאו מתוך נקודת הנחה שהמובילים של חברת הובלות בקריות או הובלות בחיפה, יודעים לקרוא עברית. תחת זאת הקפידו להשתמש בשיטת המדבקות ומקמו אותן במקום בולט לעין על הארגזים. 

טיפ מס' 3 – הדרך הנכונה לארוז ארגזים 
אם יש לכם פריטים שבירים, נמליץ לכם להניח בתחתית הארגז שמיכה עבה, כמה מפות שולחן או כל מוצר טקסטיל אחר לריפוד הארגז. כמו כן מומלץ באופן כללי ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בארגז הכולל פריטים שבירים, להימנע מיצירת חללים בין הפריטים. גם במקרה הזה, מומלץ לתחוב חולצות, סדינים או מגבות בין הפריטים על מנת שלא יוכלו "לרקוד" בזמן ההובלה. מדובר גם ביופי של דרך להקל על הסבלים. 

בנוסף נדגיש כי מומלץ להתחיל לארוז כל ארגז עם הפריטים הכבדים ביותר ולהקפיד להניח את הפריטים הקלים, מעל הפריטים הכבדים. כעת רק נותר לאחל לכם הצלחה רבה ושיהיה מעבר קל וללא תקלות.