יום 1
טיסות לפורטוגל נוחתות בליסבון, ובהתאם היום הראשון כולל נחיתה בעיר ושוטטות נינוחה ולא מאומצת מדי באחד מהרובעים שלה.

אופציה אחת היא הרובע המרכזי של בירת פורטוגל, באישה, ובפרט בכיכרות המרכזיות שלו  רוסיו וקומרסיו. ברובע זה תמצאו גם אנדרטה לזכר קורבנות הפוגרום שבוצע בחברי הקהילה היהודית (ממשלת פורטוגל הנוכחית מנסה לתקן את העוול, ובמסגרת זאת גם מעניקה דרכון פורטוגלי לצאצאי היהודים שחיו במדינה בעבר).

אופציה שנייה היא לטייל ברובע אלפמה, שהוא השכונה הגבוהה ביותר בעיר ולכן נשקף ממנה נוף יפה מאוד של ליסבון. באלפמה נמצאת גם העיר העתיקה על הסמטאות המפותלות והמעניינות והמבנים העתיקים והייחודיים. אם נשאר לכם כוח לבילוי לילי, בקרו ברחוב הוורוד על שלל הבארים שבו.

יום 2
יום נוסף שיוקדש לליסבון. מעבר להצעות שפורטו ביום הראשון, כדאי מאוד לבקר גם ברובע בלם שם נמצאים מגדל בלם ומנזר ז'רונימוש, וברובע שיאדו, שהוא הדאונטון של ליסבון. בשיאדו תוכלו לבקר במדרחוב שכולל את רחובות קרמו וגארט, ולהשקיף על העיר מתצפית סנטה קטרינה.

יום 3
היום השלישי יוקדש לטיול לסינטרה, שנמצאת במרחק של כ-40 דקות נסיעה מליסבון. ניתן לשכור רכב או להגיע בנוחות ברכבת (שיוצאת מתחנת רוסיו) ולנצל את אוטובוס התיירים שעובר בין האטרקציות השונות של סינטרה. עוד אופציה היא טיול מאורגן מליסבון, כשלבחירתכם טיולים של יום שלם או של חצי יום.

הדרך לסינטרה עוברת בשמורת טבע יפהפייה, והעיירה עצמה משופעת בארמונות ובמצודות. ביניהם: מצודת המורים שהוקמה כבר במאה ה-8, הארמון הלאומי מהמאה ה-16, ארמון פנה מהמאה ה-19, ארמון מונסרט ואחוזה בשם Quinta da Regaleira שצמודים אליה גנים רחבים ומרהיבים.

יום 4
ביום הרביעי של הטיול בן שבעת הימים בפורטוגל נוסעים צפונה אל פורטו. המרחק בין שתי הערים הגדולות של המדינה הוא כ-300 ק"מ, אבל ממש לא כדאי לנסוע ישר - אלא לעצור במספר תחנות בדרך. למעשה מומלץ להקדיש יום וחצי לנסיעה, כלומר ללון באחת מהעיירות היפות בין ליסבון לפורטו ולהגיע לפורטו עצמה רק באמצע היום החמישי.

המקומות שלא כדאי לפספס בדרך:

  • אובידוש - עיירת ימי ביניים אירופאית קלאסית. האתרים המרכזיים באובידוש הם שער העיר, חומת העיר (אל תפספסו את מסלול ההליכה עליה) וכנסיית סנטה מריה.
  • נזרה - עיירת חוף שתמצאו בה גולשים נלהבים מעשרות מדינות. הסיבה לכך היא שבאוקיינוס האטלנטי, ממש בסמוך לחופי נזרה, ישנו קניון תת ימי והוא מייצר גלים ענקיים (כולל הגל הגבוה ביותר שאדם תועד גולש עליו!). גם למי שאינו חובב גלישה כדאי לטייל לאורך החופים של נזרה, וזו גם אופציה טובה לישון בה בסוף היום הרביעי.

יום 5 

  • קוימברה - עיר שיש בה אוניברסיטה שהוקמה ב-1290 ושכדאי מאוד לבקר בה. גם ישיבה נינוחה בבית קפה מול הנהר היא דרך מצוינת להתחבר למוד הפורטוגלי החיובי. 
  •  אביירו - עיירה שזכתה לכינוי "ונציה של פורטוגל". תעלות המים שיוצאות מלגונה סמוכה ועוברות בכל רחבי אביירו הופכות אותה למקום קסום במיוחד.

בחצי השני של היום מגיעים כאמור לפורטו. כדאי לטייל באזור גשר Dom Luis I שמעל נהר הדוארו, להשקיף על העיר מעמדות התצפית וגם לנוח על כוס קפה או בירה מול הנוף מרחיב הלב.

יום 6
היום השישי מוקדש לפורטו, וכולל טיול באתרים המרכזיים בעיר: סה דו פורטו (הקתדרלה המרכזית), כנסיית הזהב, כנסיית הפעמונים עם 225 המדרגות שמוליכות אל ראשו של מגדל גבוה שמשקיף על העיר, הרובע היהודי והספריה המרכזית.

יום 7
חזרה לליסבון ומשם לארץ. אם יש זמן פנוי עד לטיסה, תוכלו לטייל בעיר בכל המקומות שלא הספקתם ביומיים הראשונים.