כל היתרונות בפרגולות אלומיניום
ככלל, פרגולה הינה אחד הדברים בכי טובים שאדם יכול לבית ולמרפסת שלו. פרגולה אשר עשויה מאלומיניום הינה עמידה בפני  נזקי מזג אוויר והדבר מהווה יתרון גדול בכך שאין צורך לדאוג לתחזוקה שוטפת שלה, מאחר והיא עמידה מאוד. בנוסף, קיימת האפשרות של פרגולה מתכווננת היכולה להיסגר ולהיפתח בלחיצת כפתור, פרגולה חשמלית אשר הממשק שלה נוח מאוד וניתן להשתמש בה בצורה חכמה. בעזרת המנגנון החשמלי שלה המוגן מפני גשם ורטיבות,, ניתן לשלוט על כמות האור הנכנסת הביתה או אל המרפסת וכמו כן, ניתן לשלוט על כך שהפרגולה תהיה פתוחה, לכמה זמן שרוצים.

בעצם, היתרון העצום הקיים בפרגולה, הוא היכולת שלנו לסנן את קרני השמש ולהפחית את החום בקיץ וכמו כן, להוות איטום נגד כניסה של מים ו/או רוח, בימי החורף.

פרגולות אלומיניום ופרגולות חשמליות - מחירים
בבחינת עלויות הפרגולה, על סוגיהן השונים, ניתן לפרט אותן באופן הבא:
 
כאשר מדברים על פרגולה אלומיניום, העלויות מתחילות במחיר של כ 500 ₪ למ"ר. בפרגולה אלומיניום חשמלית, קיים מנגנון חשמלי אשר מאפשר לכוון את שלבי הפרגולה גם מרחוק. מחירה של פרגולה חשמלית מתחיל ב 950 ₪ ללא מע"מ, עבור מ"ר. עלותה של פרגולה להתקנה עצמית (קיט פרגולה אלומיניום) מתחיל ב 420 לפני מע"מ, עבור כל מ"ר.

פרגולה חשמלית (צילום: יוניקיט הנדסה פרגולות אלומיניום)
פרגולה חשמלית (צילום: יוניקיט הנדסה פרגולות אלומיניום)

למה כדאי לבחור בפרגולות חשמליות?
אנשים רבים חולמים על מקום אידיאלי שבו הם יוכלו לשבת בנחת במהלך היום יום ומחפשים פתרון אולטימטיבי שיכול לספק עבורם חוויה זו. התקנת פרגולה אלומיניום חשמלית מעוצבת עשויה להעניק את האפשרות להגשים את החלום עבור אנשים אלה ולספק להם פינה מושלמת לאורך השנה. היתרונות הקיימים בפרגולת אלומיניום חשמלית הינם בולטים והם כוללים בין היתר:

  1. מראה של עצוב ייחודי - באמצעות פרגולות אלומיניום ניתן ליצור עיצוב שעליו אתם חולמים ובאופן זה ניתן לשדרג את המראה של הבית או של בית העסק.
  2. שליטה על האור - באמצעות פרגולה חשמלית ניתן לשלוט על כמות האור אשר אליה נחשפים.
  3. אין צורך לדאוג מחום, קור או גשם - פרגולה אלומיניום חשמלית היא מבנה יציב וחזק שביכולתו לשרוד גם כאשר יש רוחות חזקות. בנוסף, היכולת לשלוט על השלבים של הפרגולה, לפתוח ולסגור אותם, מאפשרת הגנה מקסימלית מפני השמש והגשמים.

פרגולות אלומיניום דמוי עץ (צילום: יוניקיט הנדסה פרגולות אלומיניום)
פרגולות אלומיניום דמוי עץ (צילום: יוניקיט הנדסה פרגולות אלומיניום)

פרגולה אלומיניום לבית
הבית הינו מקום המפלט של האדם ולכן אין דבר חשוב יותר ממנו. מסיבה זו, קיימת חשיבות גבוהה להשקה בעיצוב הבית, אך יחד עם זאת, לא פחות חשובה ההשקעה של הסביבה החיצונית של הבית. הסביבה החיצונית של הבית עשויה להיות הן המרפסת והן הגינה שבה אדם נוהג לשבת ולנוח ולמעשה היא תוספת לבית שגורמת לו להיראות גדול יותר ובעל ערך גבוה יותר. אולם, לא תמיד ניתן לשבת בגינה או במרפסת הבית למשך זמן רב, מאחר ועשוי להיות חום חזק ושמש קופחת בעונת הקיץ, או לחילופין, גשמים וקור בעונת החורף. בכדי להתגבר על בעיה זו, ניתן להתקין פרגולה אלומיניום, אשר מאפשרת לאדם ליהנות מחוץ לבית ולהיות מוגן מפני השמש והגשם, לאורך כל השנה. אם כבר משקיעים באזור החיצוני של הבית, פרגולת אלומיניום חשמלית הינה טרנד נפוץ, אשר מהווה פתרון למנוחה מחוץ לבית.

סוגי פרגולות

  • פרגולות על פי חומר הגלם
    ככלל, קיימים כמה סוגי חומרים לייצור פרגולות: פרגולות מעץ, פרגולות שמשולב בהם גם פלסטיק ופרגולות מאלומיניום. בעוד שפרגולות מעץ ומפלסטיק דורשות תחזוקה וייתכן קיומו של בלאי עליהן, בשל חשיפתן לשמש ולתנאי מזג אוויר שונים, פרגולה אלומיניום הינה חזקה, עמידה בפני מזג אוויר, אין בה בלאי ולמעשה, איננה מצריכה תחזוקה.
  • פרגולות על פי צורת התקנה
    סוגי ההתקנה של הפרגולה הקיימות הן: פרגולה תלויה הנקראת גם פרגולה צפה או מרחפת, פרגולה עם עמודים, פרגולות אלומיניום דמוי עץ ולבסוף, פרגולה חשמלית.

פרגולה חשמלית מחולקת לסוגים הבאים: מתכווננת או נאספת. סוג של פרגולה חשמלית המיוצרת מאלומיניום וניתן למצוא וריאציות שונות של פרגולות המכונות חשמליות. מתכווננות: רפפות הגג ניתנות לכיוון, מתקפלות: בעלות גג בד או PVC המתקפל ומאפשר פתיחת מלאה, פרגולות חשמליות מתקפלות נקראות גם פרגולות נאספות בשל יכולת זו של הגג להיות אסוף לחלוטין.

מה הבעייתיות שבפרגולה מעץ?
באופן כללי, עץ הינו חומר פחות חזק מאלומיניום ויש לזכור כי פרגולה העשויה מעץ איננה חשמלית ולכן, לא ניתן לשלוט כמה אור יכנס דרכה. לדבר זה יש משמעות גבוהה והשפעה על איכות השימוש עם הפרגולה. לפיכך, אם הנכם מתלבטים בין פרגולה מעץ ובין פרגולה מאלומיניום, יש לקחת בחשבון כי פרגולה מאלומיניום טומנת בחובה הרבה יותר יתרונות אל מול פרגולה העשויה מעץ. דבר זה עשוי להעיד כי עדיף לכם לבחור בפרגולה מאלומיניום על פני פרגולה מעץ, בבואכם להתקין פרגולה לביתכם הפרטי, לבית העסק וכו' .

ההבדלים הבולטים בין פרגולה אלומיניום ובין פרגולה עץ
מבחינת עלויות, פרגולה מעץ הינה זולה יותר מפרגולה אלומיניום, אך היא מצריכה תחזוקה גבוהה יותר עבור העץ, אשר עשוי להתייבש מקרני שמש ומתנאי מזג אוויר שונים. התייבשות זו באה לידי ביטוי ע"י סדקים וצבע דהוי. פרגולות האלומיניום אינן זקוקות לתחזוקה והן עמידות בפני כל תנאי מזג אוויר וכמו כן, הן מסננות קרינה, מפחיתות חום ברמה גבוהה והן אטומות בפני מים. כך שבסופו של חשבון, מחיר פרגולות אלומיניום זול יותר מפרגולות הבנויות מעץ.

פרגולות אלומיניום מעוצבות
אף על פי שעץ נחשב לחומר גמיש בבחינת יכולת העצוב שלו, שהרי ניתן לחתוך אותו בכל צורה שבה חפצים, אלומיניום הינו מגוון אף הוא ומשמש לבניית סוגים שונים של פרגולות בגדלים ובצורות שונות. כיום, קיימות כמה אפשרויות בסיסיות להקמת פרגולה בגינה או במרפסת:

  1. פרגולה על עמודים מעוצבים - עמודי האלומיניום של הפרגולה ניתנים לחיפוי בעזרת כמה חומרים וביניהם בטון. בשיטה זו, ניתן ליצור מראה של אבן טבעית שמעניקה אפשרות מצוינת לשלב עץ ואלומיניום בפרגולה.
  2. פרגולה תלויה - פרגולה זו תלויה בחלקה האחד על הקיר ובחלקה האחר על עמודים. לרוב, פרגולה זו מתאימה למי שמעוניין להקים פרגולה בחצר.
  3. פרגולה צפה מאלומיניום - פרגולה זו מקובעת לקיר והיא תלויה עליו בעזרת חיבורים חזקים ועמידים, כך שלא ניתן לראות אותם כאשר עומדים תחתיה. פרגולה כזו מתאימה בעיקר למרפסת או עבור מי שלא מעוניין להקים עמודים עבור הפרגולה. פרגולה זו נחשבת ליקרה יותר ולרוב היא מחייבת אישור של מהנדס לפני שמקימים אותה.
  4. פרגולה אלומיניום דמוי עץ - הודות לטכנולוגיה הקיימת היום, ניתן להגיע לעיצובים מיוחדים של פרגולות, כך שגם אלומיניום יכול להיראות כמו עץ.

התקנת פרגולת אלומיניום
ככלל, פרגולות אלומיניום ניתנות להרכבה באופן עצמאי וזהו יתרון עצום שקיים בהן, אך יחד עם זאת, חשוב לציין כי את ההתקנה של פרגולה תמיד מומלץ להפקיד בידיים של איש מקצוע אשר מתמחה בתחום. הדגש לגבי איש המקצוע, שיהיה הוא בעל ניסיון וידע כיצד להתמודד עם בלת"מים, באם יצוצו, במהלך התקנת הפרגולה.

כאשר לקוח מזמין התקנה של פרגולה בביתו או בכל מקום אחר, התהליך כולל כמה שלבים בדרך להתקנת הפרגולה:

ראשית, יש לתכנן את מיקום הפרגולה, לאחר מכן יש להכין את הפרגולה בהתאם לדרישתו של הלקוח וכאשר כל חלקי הפרגולה מוכנים מגיעים ללקוח כדי להרכיב אותה.

תחזוקה של פרגולה אלומיניום
על אף שאחד מיתרונותיה הבולטים של פרגולה אלומיניום, שאינה מצריכה תחזוקה, היא עדיין אלמנט חוץ החשוף לאבק ומסיבה זו, יש לדאוג לנקותה מדי פעם בכדי לשמור על מראה אסתטי שלה.