פרחים וצבעיהם נושאים סמליות עשירה ומשמעויות שנבנו במשך מאות שנים. על ידי הבנת הצבעים השונים ומה המשמעות שלהם, אנו יכולים ליצור את הזר או הסידור המושלם ולבטא את הרגשות שלך בהתאם. 

לצורך הכתבה, התייעצנו עם אנשי מקצוע במשתלת הסחלב המומחים במשלוח פרחים בראשון לציון והסביבה. להלן הצבעים והמשמעות שלהם.

לבן
לפרחים לבנים יש את המשמעות המסורתית של טוהר ותמימות, המציגים תמונה בתולית שאינה נגועה בטומאה. ורדים לבנים הם בין האפשרויות הפופולריות ביותר עבור זרי כלה, בהתאמה לנושא הכללי של שמלת הכלה הלבנה. פרחים לבנים מסמלים אלגנטיות מסוימת ויכולים להעביר מסר של התמסרות עם סחלבים, ציפורנים, וכמובן, חינניות.

כָּחוֹל
כחול כבר מזמן מזוהה עם רוגע, כמו המים הכחולים השלווים והשמים הכחולים הטהורים. פרחים כחולים מסמלים משהו ותיק ומוגדר, לעתים קרובות מסר בין אהובים מסורים על עומק הקשר ביניהם. אנו מוצאים את הכחולים המדהימים ביותר באירוסים, הידראנגאה, פרווינקס וגרניום.

ירוק
פרח ירוק מגלם את הסמליות של הטבע ובריאות טובה. כמו כרי הדשא הירוקים והעסיסיים שבהם הם גדלים, פרחים ירוקים מסמלים את הלידה מחדש והנביטה הנצחית של הנעורים והטבע. הם הצהרה נועזת של נעורים ובריאות, יחד עם קסם מסורתי של מזל טוב. תמצאו דוגמאות רבות לסידורים ירוקים בסחלבים, חרציות וזיניאות.

וָרוֹד
ורוד הוא שוב סמל לנעורים, אבל יותר לתמימות ולשובבות מאשר לבריאות וחיוניות. הם, כמובן, מעידים מאוד על רומנטיקה, במיוחד אהבה צעירה. מסיבה זו אנו רואים את הוורד הוורוד לעתים קרובות כל כך בבוטוניירה, בעוד, כמובן, הציפורן והחרצית הם גם בין הדוגמאות הטובות ביותר של פרחים ורודים רומנטיים.

אָדוֹם
בפרחים אדומים אנו מוצאים סמליות פחות מעורפלת ונועזת הרבה יותר של רומנטיקה ואהבה. הוורד האדום עשיר ומחניק הוא הפרח הארכיטיפי של הרומנטיקה בזר או לבד. אפשר להעביר את התשוקה החזקה הזו גם באמצעות ציפורנים אדומות וצבעונים אדומים, אם כי הם בהחלט תופסים את המקום השני לורד האדום הפרובוקטיבי.

צהוב
פרחים צהובים יכולים לסמל סוג אחר של אהבה, אהבה עמוקה ומשמעותית של חברות וקרבה. הם מעבירים מסר של אמון מסור, חמלה מתמשכת וחיבה עמוק בתוך הלב. בדומה לאור השמש שהם מציגים, הפרחים האלה חמים ומזמינים. אנו מוצאים את הדוגמאות הגדולות ביותר לסמליות זו בנרקיסים, לילך וצבעונים.

סָגוֹל
פרחים סגולים תמיד מייצגים אווירה של אלגנטיות וחן. באופן מסורתי, סגול היה בין הצבעים היקרים והמבוקשים ביותר לבגדים, והיוקרה הזו עברה גם לפרחים. סגול יכול לפעמים להיות רומנטיקה, בנוסף להיסטוריה המלכותית שלהם. הזר הסגול שלך עשוי לכלול לבנדר, אמנון, כרכומים או אירוסים.

כתום
פרחים כתומים נועזים ומרעננים משרים אווירה נמרצת של שמחה. פרחים אלה יכולים לסמל את החום של ידידות ואהבה או פשוט אושר חזק וחגיגה. פרחים כתומים זוהרים ורעננים מציעים משהו ייחודי להפליא ויכולים למצוא את דרכם לזרי פרחים מכל סוג כמעט (מידע נוסף במדור סגנון-לייף סטייל). אפשר לקחת את בחירתם של חבצלות, ציפורני חתול, ביגוניה, חרציות ועוד.

מעורב
אין צורך להגביל את המשמעות של הזר שלך לאמירה של צבע בודד. מבחר הפרחים המלא הוא במקום פלטה העומדת לרשותך כדי ליצור מסר ייחודי למטרה המיועדת לך. בשילוב, צבעים שונים יכולים לספק משמעויות משלימות ומנוגדות שיכולות לאפשר לזר שלך לספק משהו יותר מסך חלקיו.