שינויים רבים כפתה עלינו מגפת הקורונה, ש"חוגגת" בימים אלו שנתיים להולדתה. אחד הבולטים בהם טמון בשהות שלנו בבית. יותר ויותר ישראלים הבינו כמה נכונה הקלישאה "ביתי הוא מבצרי", וגילו מחדש את קסם ארבעת קירות הבית. פחות מסעדות, יותר בישולים ביתיים. פחות ברים אפלוליים, יותר יין וסרט טוב בסלון. וכשבאמת רוצים להתפנק, ממלאים אמבטיה במים רותחים ונותנים לצרות לשקוע ולאושר לצוף. 

לא בכדי היו אלו שנתיים נפלאות לענף העיצוב הביתי. כי כשנמצאים יותר בבית, חשיבות העיצוב והיופי שלו עולה בצורה משמעותית. בשורות הבאות נספר לכם איך לעצב את חדר האמבטיה והמטבח הביתי כאילו שאתם מעצבי פנים אמיתיים, כך שתוכלו ליהנות המחדרים הללו בצורה מקסימלית. 

חדר האמבטיה – הרוגע האולטימטיבי
ישנם אזורים מרכזיים יותר בבית מאשר חדר האמבטיה. ישנם חללים גדולים יותר. ישנם מקומות בבית בהם אנחנו שוהים זמן רב יותר. אבל לא תמצאו אזור בבית כמו האמבטיה, שמעניקה כל כך הרבה שלווה, רוגע ומגוון תחושות נפלאות. אז כדי שהאמבטיה הבאה שלכם אחרי יום עבודה או אימון מפרך תהיה מהנה גם לעיניים ולא רק לנפש, מוטב לעצב אותה בטעם טוב.
 
כל עוד תתקשרו עם חברה איכותית בתחום, תוכלו לבחור מבין מבחר סוגי אמבטיות - מעוצבות, קטנות, פינתיות, אמבטיה עומדת פרי סטנדינג ועוד, ולהתאים אותה לכל חלל ורצון עיצובי שלכם. הטרנדים הלוהטים נכון ל-2021/22 הם אמבטיות אקריליק, כאלו העשויות פלדה וטיטניום, אמבטיה עומדת פרי סטנדינג שהזכרנו קודם ועוד רבות וטובות. התאימו את הסגנון העיצובי של האמבטיה לטעמכם האישי ולשאר האביזרים שתרצו ליישם בחדר.

לא על האמבטיה לבדה
חדר אמבטיה מעוצב ומאובזר אמור לכלול עוד כמה אלמנטים חשובים על מנת להיות מושלם:

  • אריחים וחיפויים – מעבר לפן העיצובי שהוא עניין של סגנון וטעם, חשוב מאוד לבחור מוצרים באיכות גבוהה, כאלו שלא מתבלים במגע עם מים או בחשיפה לאדים ולחות. בחירת אריחים וקרמיקה לחדר האמבטיה מחייבת לשים לב גם לנושא ההחלקה. לא שווה לחסוך כמה שקלים ואחרי חודשיים להחליק על הגב. נמליץ בחום על חברות דוגמת APAVISA מספרד ו-SARTORIA האיטלקית שכבשו את העולם מבחינת איכות המוצרים שלהן. שתי החברות מהוות סמל סטטוס למצוינות ללא פשרות, לצד עיצוב מגוון, חדשני ומיוחד, בין השאר עם חיפויי קרמיקה נפלאים, אריחי תלת מימד, עיצובים קלאסיים שלא נס ליחם ועוד.
  • ברזים וכיורים – יותר מדי ישראלים משקיעים עשרות אלפי שקלים בעיצוב האמבטיה, ובסוף רוכשים ברז מסין ב-150 שקל. חבל, כי לפריט אחד לא מעוצב יש יכולת להרוס חלל שלם בעיצוב נפלא (שלא נדבר על הבלאי הגבוה של ברזים שכאלו). גם בכיורים לא מומלץ לחסוך, במיוחד כשבימינו ישנה קולקציה כה מרהיבה ובמחירים שפויים. אין סגנון אחד שבולט מעל כולם, או טרנד חם שהותיר את כל השאר מאחור. כיורים אינטגרליים, יצוקים או מונחים יפים באותה המידה ותלויים הרבה בהעדפותיכם האישיות. מבחינת ברזים, העדיפו כאלו המיוצרים בארצות הברית (כמו BRIZO) או אירופה (CISAL האיטלקית).

אל תמעיטו גם בערכם של הפרטים הקטנים ודאגו לשלב במסגרת עיצוב הפנים של חדר האמבטיה שלכם גם אביזרים נוספים, דוגמת מדפים, מחזיקי סבון/כוסות, מוטות ומעמדים למגבות – לכל אלו יכולת לשפר גם כן את המראה הכללי של החדר ובעלויות נמוכות יחסית. מותגים כמו BANGO מאיטליה ו-JB מישראל, שמייבאת קולקציות מובילות מכל העולם, מהווים בחירה מצויינת. 

המטבח הביתי – נעים לבשל, טעים לאכול
אם חדר האמבטיה מייצג שלווה, המטבח הביתי מביא עימו נחמה. כי אין טוב יותר מהסיפוק של ילד שנהנה מארוחה דשנה אחרי יום לימודים מתיש, בעל/אישה המספקים את תאבונם אחרי יום עבודה מפרך, או הניחוחות המופלאים של הסירים לקראת שבת או ערב החג. וככל שהמטבח יפה ומעוצב יותר, כך נעים יותר לשהות בו, לבשל ולפנק את עצמכם ואת בני המשפחה. על מה חשוב לתת את הדגש כאשר מעצבים את המטבח הביתי? ובכן, בראש ובראשונה – אריחים וחיפויים. מגוון חברות נפלאות מכל העולם מוכרות את אריחיהן למטבח בישראל. בחרו אחת מהן: MARCA, ROMANZA, APARICI , APAVISA ועוד. כולן מציגות איכות מעולה, יופי עוצר נשימה ומגוון רחב של סוגי אריחים – מקרמיקה, פורצלן, פסיפס וסוגי חומרים נוספים.  

גם בחירת הכיורים והברזים אקוטית להשלמת מראה המטבח שלכם, כאשר יש לתת את הדעת גם על הפן הפונקציונאלי, דהיינו – לחשוב גם על נוחות העבודה הצפויה לכם, ולא רק על היופי. לשם כך יש לחשוב על גודל הכיור, על האפשרות לרכישת כיור כפול, על הצורך בברזים נשלפים ועוד. לא משנה באיזה סוג תבחרו, בחברה מובילה תמצאו אותו בעיצובים נהדרים, מודרניים או קלאסיים. גם במקרה הזה חשוב להקפיד על איכות אמריקאית/אירופאית גבוהה, ולא על מוצרים עלומי-מותג שמיוצרים בארצות המזרח הרחוק. 

אהבה מעיצוב ראשון
כפי שבוודאי הבנתם, על מנת לעצב את חדר האמבטיה והמטבח שלכם בצורה מרהיבה כמו מעצבי פנים אמיתיים, עליכם ראשית כל למצוא חברה שתספק לכם את האביזרים האיכותיים והיפים ביותר. כזאת היא בדיוק JB י.בירותי – יבואנית מוצרי העיצוב המובילה בישראל. JB י.בירותי היא יבואנית רשמית של מגוון אלמנטים וסדרות יוקרה לחדרי רחצה ומטבחים ומאחוריה כ-30 שנות ניסיון בתחום. 

באתר החברה תמצאו מגוון מוצרים לעיצוב חדרי אמבטיה ומטבחים, בקווים אירופאיים ואמריקאיים ייחודיים המאופיינים באלגנטיות יוקרתית. בין שלל המוצרים שלה תוכלו למצוא מגוון רחב של סוגי אמבטיות, ברזים למטבח ולחדר האמבטיה, חיפויים ואריחים מפורצלן וקרמיקה, כיורים, אסלות ואפילו טוחני אשפה ומוצרים קטנים נוספים שיכולים לעשות את כל ההבדל מבחינתכם.