במקום להתחיל בתהליך ארוך ומורכב אשר כולל שימוש בפטישים כבדים או מקדחים פשוטים למיניהם שאינם מדוייקים דיו, ולסבול גם מהרבה לכלוך ורעש על הדרך, חברת המנסרים ביהלום מציעה לכם שיטה הרבה יותר יעילה ומתקדמת – ניסור וקידוח בטון בשיטת היהלום. 

הצוותים המנוסים של חברת המנסרים ביהלום מבצעים ניסור וקידוח בטון בפריסה ארצית רחבה, מסוגלים לבצע קידוח או ניסור בטון בשיטות מתקדמות עם ציוד איכותי וחדשני, לספק שירות מקצועי לשביעות רצון הלקוח וגם מחיר אטרקטיבי למגוון סוגים של עבודות בטון. כיצד מבצעים ניסור וקידוח בטון בשיטת היהלום, מהם יתרונות השיטה לעומת השיטות האחרות, איך להתכונן להגעת הצוות לניסור בטון וקידוח בטון וכמה זה אמור לעלות לכם? הנה כל התשובות.

ניסור וקידוח בטון בשיטת היהלום – מהם היתרונות של העניין?
בטון הוא חומר חזק ביותר, כזה שבדרך כלל אינו אמור לעבור שינויים רבים לאורך השנים, מהרגע שהוא מתייבש ומתגבש. הבעיה היא שחוזק זה בא כנגדנו כאשר אנחנו בכל זאת מעוניינים לבצע בבטון שינויים שונים, במיוחד כאשר מדובר בשיטות הישנות שהיוו את ברירת המחדל היחידה עד לא מזמן, דוגמת שימוש בפטישים כבדים ומקדחים רגילים. שיטות אלו נחשבות למסורבלות מאוד ולכאלה שאינן מדוייקות, מה גם שהן לוקחות זמן רב וגורמות להרבה מאוד לכלוך ורעש. שיטות ניסור וקידוח הבטון פותחו על מנת לענות על אותם חסרונות, מה שמתבטא בשטח באופן הבא:

  • דיוק רב יותר – העבודה מתבצעת באמצעות מכשירים שיוצרו במיוחד לעבודה בבטון, כך שהם מסוגלים לחדור בקלות את הבטון, מה שמספק תוצאות מדוייקות יותר. 
  • עבודה יעילה יותר – כאשר משקיעים כוח לא ממוקד בטיפול בבטון (למשל, באמצעות פטישים), עשויים להיווצר סדקים ושברים שאותם יש לתקן והמשימה מסתבכת. פעולות ניסור וקידוח בטון בשיטת היהלום אינן אמורות לגרום לתופעות שכאלו, כאשר הן מבוצעות על ידי מקצוענים בתחום.
  • פחות לכלוך – המכשירים השונים פועלים באמצעות מערכת קירור מים, שבין היתר לוכדת את האבק שנוצר בתהליך, כך שהעבודה מאופיינת בהרבה פחות לכלוך.
  • זמן עבודה קצר משמעותית – עבודות הניסור והקידוח מתבצעות במינימום זמן, כך שנגרמת הרבה פחות הפרעה לסביבה.

ניסור בטון ביהלום – מתי זה מתאים? וכיצד הדבר מבוצע?
אז כיצד בעצם מבצעים ניסור של בטון בשיטת היהלום? ובכן, הדבר מתבצע באמצעות שימוש במסור דיסק עוצמתי שמכוסה באבקת יהלומים. תוספת זו מקנה למסור את היכולת לחדור לתוך כל סוגי הבטון ובכל עובי (כולל בטון מזוין), מה שלא ניתן להשיג עם מסורי דיסק רגילים. ניתן לעבוד עם המסור באופן ידני, אך על מנת להשיג דיוק מירבי, במיוחד בפרויקטים מורכבים, נהוג להתקינו על גבי מסילות שמורכבות בהתאם לתוואי הניסור שנקבע מראש, ולאחר מכן פשוט להזיז את המסור בצורה פשוטה ומדויקת. ניסור בטון ביהלום יכול להתאים למגוון רחב מאוד של סוגי שיפוצים והנה כמה מהנפוצים שבהם:

  • פתיחת פתח לדלת או חלון – כאשר מעוניינים ליצור דלת בתוך קיר בטון קיים, ליצור חלון או להרחיב פתחים קיימים.
  • ניסור רצפה או גג מבטון – על מנת להוסיף קומה, לחבר בין קומות נפרדות או לשם פתיחת עליית גג ועוד.
  • ניסור למרפסת שירות – כאשר רוצים להסיר קירות הצמודים למרפסת על מנת להרחיב אותה.
  • ניסור מדרגות – לשם הסרה של גרם מדרגות קיים, הרחבת פתח למעבר מעלית על ידי קיצור המדרגות, ביצוע שינוי לפני הוספת קומה במבנה וכו'.

באמצעות שירותי ניסור הבטון של חברת המנסרים ביהלום ניתן לבצע גם מגוון פעולות נוספות, דוגמת ניסור מעקות מבטון, ניסור קורות מבטון, ניסור גדרות מבטון, ניסור קירות של ממד"ים ומרחבים מוגנים ואף הריסה של מבנים לגמרי.

קידוח בטון ביהלום – ליצירת תשתיות בקירות בטון קיימים בצורה קלה יותר
ומה לגבי שירותי קידוח בשיטת היהלום, אתם שואלים? ובכן, בדיוק כפי שבטון מקשה על הניסור בו באמצעים הרגילים, כך גם קשה מאוד לבצע בו קידוחים, במיוחד כאשר מדובר בבטון יצוק, עבה או מזוין. גם במקרה הזה הפתרון הוא בזכות שיטת היהלום, רק שהפעם מדובר במקדח עוצמתי אשר מצופה באבקת יהלומים, ולא במסור דיסק. מקדח מהסוג הזה מסוגל לעבור בתוך כל סוג של בטון ומיועד על פי רוב לצרכי יצירת תשתיות בתוך קירות בטון קיימים, כגון יצירת תשתית למזגן בחדרי ממ"ד, יצירת פתח למייבש כביסה או קמין, יצירת תשתית לצנרת מים, חשמל, ביוב ועוד.

מה עוד חשוב לדעת על ניסור וקידוח בטון בשיטת היהלום?
לפני שתוכלו לנצל את מגוון היתרונות שמציעה לכם שיטת היהלום, חשוב שתהיו מודעים למספר דגשים חשובים:

  • ייעוץ מקדים – חשוב מאוד לקבל ייעוץ וחוות דעת מקונסטרוקטור לפני שמתחילים בעבודות. לעיתים הבטון הוא חלק מקיר תומך וכלל לא ניתן לבצע את העבודה מבלי לגרום לקריסת המבנה, ולכן חשוב לקבל אישור על כך. ישנן רשויות שאף ידרשו מכם להגיש אליהן את מסקנות המהנדס, על מנת שיאשרו אותן בעצמן. 
  • הכנות מקדימות – ניתן לנסר בטון בכל אזורי הארץ, אך לפני הגעת הצוות למתחם, חשוב מאוד לפנות את סביבת העבודה ככל שניתן מחפצים ולעדכן את החברה האם יש במקום חיבור זמין למים וחיבור חשמל תלת פאזי. חיבורים אלו הכרחיים לשם הפעלת המסור או המקדח, ובמידה והם לא קיימים, החברה תוכל לדאוג להם בתוספת תשלום כלשהי.
  • מחיר – העלות עבור שירותי ניסור וקידוח בטון נקבעת על פי סוג הבטון, העובי שלו,  כמה מטר מנסרים, מהו גודל הפתח לקידוח ומספר הקידוחים, מורכבות העבודה (למשל, עבודה בגובה לעומת עבודה רגילה), האם יש צורך ביצירת תשתיות מים וחשמל מתאימות (באמצעות משאית עם משאבת מים והבאת גנרטור) והאם מעוניינים לכלול במחיר גם את פינוי הפסולת. 

כעת כשאתם מודעים לשיטת היהלום שמאפשרת לנסר ולקדוח בבטון בצורה הרבה יותר מתקדמת מבעבר, כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם חברת המנסרים ביהלום ולהוציא את פרויקט השיפוץ שלכם לדרך. שיהיה בהצלחה!