שוק הנפט בעולם במתח שכן מחירו ממשיך לעלות.  אתמול עלה מחיר חבית נפט מסוג טקסס מערבי WTI ב- 3.68% ל- 52.34 דולר . קודם לכן בעת סגירת יום המסחר בשוק הנפט של לונדון, עלה מחיר חבית נפט מסוג ברנט ב- 2.2% ל -57.80%.  



במהלך השבוע סוגי הנפט השונים עלו בכעשרה אחוזים בממוצע ובכ -19% מאז שמחיר הנפט התחיל לעלות ביום חמישי לפני שבועיים. אך יחסית לחודש יוני של שנת 2014 מחיר הנפט הגולמי הממוצע עדיין נמוך בכ -50% ממחירו הממוצע אז.



מה שממשיך להלחיץ את מחיר הנפט כלפי מעלה היא הסימנים על ירידה בתפוקת הנפט העתידית כפי שזה בא לידי ביטוי במספר קידוחים של גורמים שמחפשים לאתר מאגרי נפט. חברת מחקר האנרגיה האמריקאית BAKER HUGHES   שמפרסמת מדי שבוע את מניין בארות הנפט הפעילות מדווח שבמהלך חודש ינואר נסגרו כ -261 קידוחים, כשבארה"ב בלבד נסגרו 199 קידוחים. השבוע נסגרו עוד 86 קידוחים בכל רחבי ארה"ב.
 

בשוק אין אחדות דעים לגבי המגמות העתידיות הצפויות. בינתיים יש עודף היצע של נפט, ומשמעות הדבר שאין לחץ כלפי מעלה על מחיר הנפט הגולמי . מנגד יש סוחרים הסבורים שמחירו של הנפט אינו ריאלי גם במצב הנוכחי של עודף היצע.
 
בכל מקרה מחיר הנפט הגולמי אינו יציב , השוק מחפש שיווי משקל ונקודות התייצבות כל שהן. בשבועות האחרונים דובר על נקודת התייצבות של פחות מ -40 דולר החבית, וכיום מדברים יותר על מחיר התייצבות  של 55 -60 דולר.