שבוע המסחר היה קצר במיוחד וארך שלושה ימים בלבד, שכן בשל חג הפורים, ביום חמישי ושישי לא נקבעו שערים יציגים למטבעות זרים. עם זאת, באותם שלושה ימים הדולר התחזק ב-0.4539% ל-3.984 שקלים, עליה של 0.0752% ביום האחרון של המסחר השבועי. במקביל לכך, במסחר הבין בנקאי של יום שישי הדולר חצה את רף ארבעת השקלים והגיע ל-4.0151 שקלים. עכשיו יש לבדוק האם שערו היציג של הדולר ביום שני יחצה את שער ארבעת השקלים.



משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל מעריך ששער דולר יציג של ארבע שקלים זה רק עניין של זמן. שלום אמר למעריב-אונליין כי "לאחר שבמסחר הבין בנקאי הדולר הגיע לרמה של ארבעה שקלים, המטבע האמריקאי לא הצליח לשמר את המומנטום, ודשדש לאורך שבוע המסחר בין 3.98-3.99".



נראה כי רוב השבוע הספקולנטים עדיין היססו לפרוץ את המחסום הפסיכולוגי הזה, שבלם את העלייה של הצמד מספר פעמים בחודשיים האחרונים. היה מדובר, כך נראה, במעצור שהיה קשור בעיקר בשוק המט"ח המקומי, זאת מאחר שבעולם, הדולר רשם שבוע מצוין שבו הדולר-אינדקס נישא מעלה, ורשם שיאים חדשים. הדולר-אינדקס נסחר כעת מעל רמת 96, רמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2003. התחזקותו של הדולר בעולם נבעה מאמון גובר בכלכלה האמריקנית, שממשיכה להציג שיפור בנתוני המקרו, לפחות ביחס לכלכלות המפתח האחרות. כמו כן, חוזקו של המטבע האמריקאי נובע מן הציפייה הרווחת שהבנק הפדרלי יבצע העלאת ריבית בחודשים הקרובים.