תחום ההיי-טק המתפתח הולך ומייצר עוד ועוד מיליארדרים, וראשי מגזין פורבס החליטו שהגיע הזמן להקדיש לאותם מיליארדרים דירוג מיוחד עבורם - אשר יציג את האנשים העשירים ביותר בתעשיית ההיי-טק העולמית.

לראשונה אי פעם, אנשי המגזין עבדו בכדי להעריך את הונם של מאות בכירים בתחום הטכנולוגיה ברחבי העולם, וכעת, כאמור, מתפרסם לראשונה הדירוג אשר חושף מיהם עשירי התעשייה, כמה מהם הגיעו מארה"ב, וכמה נשים נכללו בדירוג האקסקלוסיבי.
הנתון הראשון אשר עולה מהדירוג המדובר מצביע כי למרות עליית כוחה של סין, ארה"ב עדיין שולטת בתחום ההיי-טק - כש-51 מבין 100 עשירי ההיי-טק הם אמריקאים. יבשת אסיה שלחה לדירוג 33 נציגים, בעוד באירופה נאלצו להסתפק ב-8 נציגים בלבד. 40 מהמשתתפים בדירוג חיים כיום בקליפורניה, ללא קשר למדינת הלאום שלהם.
באופן לא מאוד מפתיע, מייסד מיקרוסופט ביל גייטס תפס בקלות את פסגת הדירוג. האדם אשר לפני מספר חודשים הוכתר (פעם נוספת) על ידי המגזין כאדם העשיר ביותר בעולם מחזיק בהון עתק בן 79.6 מיליארד דולר - ומוביל בגאון בפסגת הדירוג. במקום השני נמצא המיליארדר היהודי לארי אליסון, מייסד חברת אורקל, המחזיק בהון המוערך ב-50 מיליארד דולר.

במקום השלישי נמצא ג'ף בזוס, מייסד חברת הענק אמאזון, אשר הונו זינק בתקופה האחרונה בחדות על רקע הזינוק בערך מניות החברה. כיום, הונו של בזוס מוערך ב-47.8 מיליארד דולר - כשכ-90% מהם מושקעים בחברה באמצעות מניות. במקום הרביעי נמצא מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, עם הון המוערך ב-33.4 מיליארד דולר, ואת "החמישייה הפותחת" של הדירוג משלים מייסד גוגל לארי פייג', המחזיק בהון בן 29.7 מיליארד דולר (שותפו להקמת החברה סרגיי ברין צמוד אליו במקום השישי).
עוד בעשירייה הפותחת ניתן למצוא את ג'ק מא, מייסד ומנכ"ל חברת הענק הסינית עליבאבא, עם הון בגובה 22.7 מיליארד דולר; סטיב באלמר, ששימש במשך שנים כמנכ"ל מיקרוסופט, מחזיק בהון של 21.5 מיליארד דולר; לורן פאוול ג'ובס, אלמנתו של מייסד אפל סטיב ג'ובס, נמצאת במקום ה-9 עם הון בגובה 19.5 מיליארד דולר; ובמקום העשירי נמצא מייקל דל, מייסד חברת "דל", עם הון המוערך ב-19.2 מיליארד דולר. יחדיו, 100 האנשים המופיעים בדירוג מחזיקים בהון אדיר בגובה 842.9 מיליארד דולר.
אחת הנקודות הבולטות בדירוג היא נוכחותן הדלה (מאוד) של נשים. בסך הכל 7 נשים נכללו בדירוג השנה, בראשן, כאמור, אלמנתו של סטיב ג'ובס, לורן. גילם הממוצע של 100 האנשים העשירים בתחום ההיי-טק עומד על 53, 10 שנים מתחת לגיל הממוצע של המשתתפים בדירוג האנשים העשירים בעולם של מגזין פורבס. המשתתף הצעיר ביותר בדירוג הנוכחי הוא איוון שפיגל בן ה-25, מייסד אפליקציית "סנפצ'ט" הפופולרית, אשר הונו מוערך ב-2.1 מיליארד דולר. מנגד, המדורג המבוגר ביותר הוא מקים חברת אינטל גורדון מור, אשר מחזיק בכ-6 מיליארד דולר כשהוא בן 86.

לעוד כתבות וחדשות כלכליות היכנסו לפורבס ישראל - המהדורה הישראלית של המגזין הכלכלי המוביל בעולם