הנגידה האמריקאית ג'נט ילן אמורה למסור היום את ההחלטה בעניין הריבית בארה"ב. העלאה אפשרית של הריבית עשויה להתוות את הדרך עבור שאר הבנקים המרכזיים בעולם.

כמחצית ממנהלי ההשקעות סבורים שהריבית תישאר ללא שינוי והיתר סבורים שהיא תעלה. איילת ניר, הכלכלנית של בית ההשקעות יצירות: "העלאת ריבית מתונה מחר (היום - י"ש) די מתומחרת בשווקים, כך שאם יירשמו בתגובה ירידות במחירי האג"ח או המניות, תהיה זאת הזדמנות קנייה. הגיע הזמן שהריבית תעלה".

בעקבות פרסום מדד המחירים לצרכן לאוגוסט, שירד ב־0.2%, סבורה ניר שעד סוף השנה ימשיך המדד ויירד ב־0.9% נוספים. 
 

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי באפסילון: "התנודתיות תהיה - בין אם הריבית בארה"ב תעלה או תישאר במקומה. אם תעלה, היא עלולה להשפיע לשלילה על מספר רב של שווקים בעולם. מנגד, השארת הריבית ללא שינוי תותיר את הדיון על הריבית עד מועד ישיבת הפד הבאה".

אביתר בן דוד, אנליסט מאקרו באקסלנס אומר כי "רצף המדדים השלילי נפתח מוקדם מהצפוי. ציפיות האינפלציה ירדו בחדות בשבועות האחרונים בציפייה למדדי ספטמבר־נובמבר, שצפויים להיות נמוכים במיוחד".

בן דוד מעריך שמדד ספטמבר ירד ב־0.6% בגלל המשך הירידה במחירי הנפט וירידה של 6.2% במחירי החשמל, שצפויה להשיל מהמדד הכללי 0.17%. ההורדה הנוספת היא ביטול אגרת הטלוויזיה, שאושרה בקריאה שנייה ושלישית ותבוטל רטרואקטיבית מ־1 בינואר 2015.