תיאו פריסטלי


מוקדם יותר השנה, היה מחסור משמעותי בזמינות של כתובות IPv4 (גרסה 4 של פרוטוקול האינטרנט), ממש כמו שדלק מאובן יהיה בעתיד.



בזמן ש-IPv6 מאומצת באיטיות על ידי מספר הכתובות הזמינות, מעבר לכל התחזיות - מספר המכשירים שיחייבו אחת כזו (מאחר וברשתות שמשתמשות ב-IP יש להקצות לכל מחשב כתובת IP ייחודית) ב-2015 צפוי להיות עצום, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון 50 מיליארד כתובות חדשות בשל האינטרנט של הדברים.

יחד עם זאת, העובדה הזו מציגה הזדמנות לעיצוב מחדש של הדרך בה בני אדם מתקשרים, לא רק עם האינטרנט ועם מכשירים מחוברים, אלא גם בדרך בה הממשלות שלהם מתייחסות אליהם כאזרחים.
במקום שיהיו לכל אחד מאיתנו מספר דרכון, מספר ביטוח לאומי, מספר תיק במס הכנסה ומספר רישיון נהיגה, אשר כולם שונים - תהיה לנו כתובת IP אנושית אחת. כמו IPv4, הגרסה ה-6 של IP תומכת בכתובות ייחודיות בכל העולם, בהן אפשר יהיה לעקוב באופן פוטנציאלי אחר הפעילות ברשת של כל מכשיר ומכשיר. למרות שדבר כזה יכול להעלות אל פני השטח את כל סוגי הדאגות באשר לפרטיות, עצם שיוך כל אדם לכתובת ייחודית גלובלית יכול להיות מאוד מעשי ושימושי
האבולוציה של טכנולוגיה לבישה מכוונת למכשירים ושבבים אשר יוכלו להיטמע בבגדים עד 2025, יותר מאשר שיראו אותם באופן גלוי. אם שבב בודד מוטמע בתוך גוף האדם, או מקודד בתוך התאים, אז למעשה תיאורטית כל אדם יוכל להפוך לנקודת מוקד או צומת ברשת המחשבים, שניתן להגיע אליו באמצעות כתובת ולעקוב אחריו בתוך מערכת האינטרנט של הדברים העצומה.

כל מכשיר בבעלותו ירשם תחת כתובת ה-IP האנושית הייחודית שלו. הקשרים החברתיים שלכם ברשת יהיו בעלי ערך רב יותר לממשלה, מאשר מספר הביטוח הלאומי או תעודת הזהות שלכם, וה'גרף החברתי' שלכם יחליף אותם בסופו של דבר.
יהיה זה הקץ לעידן בו יש לכם כמה כתובות מייל אלקטרוני, מספרי טלפון, מספרי מעסיק וסיסמאות - כתובת ה-IP האנושית (HIP.9 תהיה המזהה היחיד, והייחודי שלכם.
אבל האפשרויות לא מסתיימות כאן. תוך 10 שנים, ה-DNA הייחודי שלכם יוכל לקודד את כל החיים שלכם, וכל אינטראקציה שתהיה לכם. גרם אחד של DNA יכול להחזיק שני פטה בייטים של מידע. כלומר, הגבולות התיאורטיים של אכסון מידע ב-DNA מתרחבים מעבר למה שפיזית אפשרי בשיטות בהן משתמשים היום. מערכת אכסון המבוססת על DNA לא מחייבת תחזוקה, חשמל ודרישות התאמה כדי לשלוף את המידע.
במילים אחרות, בני אדם יוכלו להפוך ל'דבר' האולטימטיבי בתוך האינטרנט של הדברים. בני אדם נאבקים כדי שיהיה מאחוריהם משהו שהוא יותר ממספר, אבל המציאות היא שתוך 10 שנים כולנו נהפוך לאחד כזה בכל מקרה. 


לכתבה באתר פורבס