המערכה האווירית עליה הכריזה כבר לפני מספר חודשים ארה"ב כנגד ארגון המדינה האסלאמית (דעא"ש) אמנם עצרה, במידה מסוימת, את התקדמותו של הארגון הרצחני אל עבר השגת שליטה קרקעית נרחבת - אך דבר אחד היא לבטח לא הצליחה לעצור כלל, הוא זרם הטרוריסטים אשר מגיעים מכל רחבי העולם כדי להצטרף לשורותיו של ארגון הטרור הרצחני והילחם על אדמות עירק וסוריה. כעת נכנסה למערכה גם רוסיה, אך גורמים אמריקנים כבר הצהירו כי פעולותיה של רוסיה לא פוגעות כלל בארגון דעא"ש, ונראה כי אלו נועדו במיוחד כדי להגן ולסייע למשטרו של אסד בסוריה, ולא להילחם בארגון המסוכן והמאיים כל כך.

זרם הטרוריסטים אשר מגיע מרחבי העולם לאזור ולשורות הארגון הפך לאחת הסוגיות הבעייתיות והמטרידות ביותר את מדינות המערב. כעת, דו"ח מיוחד שפרסם משרד ההגנה האמריקאי חושף עד כמה רחבה התופעה, ועוד יותר גרוע - עד כמה היא מתעצמת ככל שעובר הזמן. כך, למשל, מסתבר כי בשנת 2012 בשטחי עירק וסוריה פעלו 3,500 טרוריסטים ממדינות שונות ברחבי העולם. בשנת 2014 הנתון כבר זינק והגיע ל-18,000 טרוריסטים, אשר הגיעו מלמעלה מ-80 מדינות שונות. במהלך השנה החולפת הנתון טיפס אפילו יותר והגיע עד ל-25,000 טרוריסטים, אשר על פי ההערכות הגיעו מלא פחות מ-100 מדינות שונות ברחבי הגלובוס. 
אז מי הן "יצואניות" הטרוריסטים הגדולות ביותר לארגון דעא"ש? על פי הדוח המדובר, יצואנית המחבלים העולמית המובילה היא טוניסיה, ממנה הגיעו מעל 5,000 טרוריסטים לאזור עירק וסוריה במהלך השנה החולפת. אחרי בפסגה ממוקמת ערב הסעודית עם 2,725 מחבלים, וגם שכנתנו ירדן "מככבת" עם 2,000. עוד מבין מדינות ערב ניתן למנות את טורקיה ומרוקו (מכל אחת מהן הגיעו לאזור הגיעו 1,400 מחבלים), ומלבנון הגיעו 900.

אך הנקודה המעניינת ביותר אשר עולה מהדו"ח היא מספרם הרב של הטרוריסטים אשר הצטרפו לשורות דעא"ש במהלך השנה לאחר שעזבו את בתיהם במדינות אירופה השונות. כך, למשל, מצרפת הצטרפו לארגון במהלך השנה לא פחות מ-1,550 מחבלים, בעוד מגרמניה ומאנגליה הגיעו 700 טרוריסטים (מכל אחת מהמדינות). נקודה מפתיעה נוספת היא מספרם הרב של המחבלים אשר הצטרפו לשורות הארגון מרוסיה, דווקא לאחר שנשיא רוסיה וולדימיר פוטין הכריז על שליחת כוחות צבא רוסיים לארגון ללחימה בארגון וביתר ארגוני המורדים. רוסיה מובילה את אירופה בדו"ח הנוכחי עם לא פחות מ-1,700 מחבלים משטחה אשר הצטרפו לארגון. 
החשש הכבד ביורת במדינות המערב הוא כי אותם מחבלים ישובו בסופו של דבר לבתיהם ולמדינות מוצאם, ויחדירו עמם מוטיבציית שיא לבצע פיגועים ורצון עז להמשיך בדרך הטרור. מדובר באחד האתגרים הקשים ביותר אשר עומדים למול מערכות הביטחון במדינות השונות, ולבטח כשמדובר בסדר גודל אדיר כפי שחושף הדו"ח הנוכחי.