ג'רי סיינפלד אמר פעם שיש ארבעה סוגים של קומדיה: "לגרום לחברים שלך לצחוק, לגרום לאנשים זרים לצחוק, לקבל כסף כדי לגרום לזרים לצחוק, ולגרום לאנשים לדבר כמוך כי זה ממש כייף".



סיינפלד יכל לעצור בסוג השלישי ולחיות בשלום, לפחות מבחינה כלכלית. היוצר השותף של הסדרה סיינפלד, וקומיקאי הסטנד אפ המפורסם, מדורג בראש רשימת הקומיקאים המרוויחים ביותר בעולם, לאחר שגרף 36 מיליון דולר בין יוני 2014 ליוני 2015. לארץ הוא יגיע רק בדצמבר, אבל בינתיים הוא הספיק לשלשל לכיסו לא מעט כסף מהופעות קומיות במסגרת סיבוב עולמי.
רף הכניסה של 11 הקומיקאים שנכנסו לרשימה היה לא פחות מ-7.5 מיליון דולר. השכר מוערך לפני הוצאות ניהול ומיסים. הנתונים מבוססים על מידע מנילסן, IMDB ומקורות אחרים, כמו גם על ראיונות עם סוכנים, מנהלים, עורכי דין, אנשים בתעשייה והכוכבים עצמם. כדי לקבוע את הרשימה, המקור העיקרי של ההכנסה היה צריך להיות ממכירות כרטיסי הופעות, ושעסק הופעות הקומדיה יהיה משגשג. קומיקאים כמו קווין הארט וג'ף דנהאם, הצליחו לעבור את סצנת המועדונים והתיאטראות ולהופיע במקומות גדולים יותר. זה איפשר לחלקם, כמו להארט, למשוך קהל ממוצע של 8,000 אנשים.

"בכלליות, קומדיה יכולה להיות משתלמת מאוד כעסק נסיעות, גם מאחר וזה לא יקר להפיק את המופע", אמר גרי בוג'יובאני, עורך ראשי של אתר Pollstar. "חלק מהקומיקאים רק מחזיקים את המיקרופון שלהם וזהו".
במקום השני ברשימה נמצא הארט, הרבה מעל המקום החמישי שהוא היה בו בפעם האחרונה שפורבס דירג את הקומיקאים, ב-2013. עם סיבוב ההופעות שלו "מה עכשיו?", הארט הצליח לעשות מעבר נדיר מהתיאטראות והמועדונים, לקומיקאי שההופעות שלו נמכרות עד הכרטיס האחרון במקומות גדולים. עם לוח זמנים צפוף, שכולל 48 הופעות במשך התקופה שנבדקה, סיבוב הופעות הקומי שלו קצר הצלחות. הרווחים שלו ממנו מחוזקים על ידי הופעות בטלוויזיה ובסרטים. היום הוא סחורה לוהטת בהוליווד, והוא כיכב ב"Think Like a Man Too, Get Hard", ו-"The Wedding Ringer" במשך התקופה בת 12 החודשים שנבדקה. שטיחים אדומים נוספים מחכים לו ב-2016: הוא מככב ב-Ride Along 2" ואף מפיק אותו.
בין הקומקאים הבולטים שמופיעים ונגעו גם במסך הכסוף לאחרונה, נמצא גבריאל איגלסיאס. הוא ידוע גם בתור פלאפי, והוא במקום ה-8 עם 8.5 מיליון דולר הודות לא רק לסיבו ההופעות שלו, אלא גם ל-"The Fluffy Movie" ותפקידו במג'יק מייק 2.
רבים מהקומיקאים ברשימה מככבים דווקא בטלוויזיה. ראסל פיטרס שילשל לכיסו 19 מיליון דולר, וכבש את המקום הרביעי, לאחר שהוסיף לרזומה שלו את תפקיד השופט בסדרה "Last Comic Standing" ב-NBC. הקומיקאי הבריטי ג'ון בישוף השתמש לטובתו גם הוא בתכנית טלוויזיה ללא תסריט. הוא הרוויח 8 מיליון דולר, חלקם הודות לספיישל הכריסטמס של ה-BBC ולתכנית הדוקומנטרית שלו ב-BBC, John Bishop's Australia.
ישנו גם לואיס סי.קיי. שעשה 9 מיליון דולר והוא אחד מהקומיקאים המעטים ברשימה שתכנית הטלוויזיה שלו הכניסה רווחים דומים לאלו של סיבוב ההופעות שלו. התכנית שלו "לואיס" ממשיכה לגרוף לא רק רייטינג גבוה אלא גם פרסים, והוא קיבל ב-2014 אמי עבור כתיבה יוצאת מן הכלל בסדרת קומדיה.


תכנית הטלוויזיה שלו הכניסה לו לא מעט כסף. לואיס סי.קיי. צילום: רויטרס
עזיז אנסרי רכב גם הוא על תהילת הטלוויזיה שלו. כוכב "מחלקת גנים ונוף" מדורג לראשונה ברשימה עם רווחים של 9.5 מיליון דולר הודות לתפקידו כטום האברפורד בלהיט של NBC. אנסרי גם כתב את "אהבה מודרנית", חקירה סוציולוגית לתוך חיי האהבה והדייטינג של בני דור המילניום, שהעניק לו קידום משמעותי, כמו גם הכרה נרחבת בקרב משתמשי טינדר ושאר אתרי ההיכרויות.
נשים בולטות בהיעדרן מהרשימה, ובעסקי הקומדיה הטלוויזיונית באופן כללי - בעיה שקיימת במשך עשורים. מאז 1959, רק שלוש קומיקאיות זכו בפרסי הגראמי עבור אלבום הקומדיה הטוב ביותר (קייתי גריפין, וופי גולדברג ולילי טומלין).

צפו בדירוג המלא של הקומיקאים המרוויחים בעולם: 
 


אחת מההתפתחויות הכי מעניינות בשנים האחרונות בעולם הקומדיה, היא פעילות הולכת וגוברת במסך הכי קטן. האינטרנט העניק לקומיקאים פלטפורמות חדשות להרוויח כסף מהבדיחות שלהם. סיינפלד קיבל סכום כסף עצום כאשר אתר הולו רכש את הזכויות שלו לקלאסיקה הטלוויזיונית משנות ה-90, בעסקה בהיקף 160 מיליון דולר. באשר לחומר החדש שלו, מאסטר הקומדיות עובר לאתר Crackle, שמשדר אונליין את סדרת הראיונות שלו Comedians in Cars Getting Coffee".
מלבד זאת, כמו במקומות אחרים בתעשיית הבידור, נטפליקס משנה את המשחק גם בתחום הקומדיה. הודות לבלעדיות מיוחדת, הקומיקאים פיטרס, לואיס סי.קיי. ואנסרי הוסיפו כולם סכומים משמעותיים לרווחים שלהם.
אבל למרות טכנולוגיות כמו נטפליקס, סיבוב הופעות נשאר מקור ההכנסה העיקרי עבור קומיקאים. טרי פאטור וג'ף דאנהם, במיוחד, הגדירו את הנוכחות הבימתית שלהם. פאטור, אשר החל כפיתום ב-America's Got Talent", ודנהאם, מפעיל בובות נוסף - הרוויחו שניהם מהופעות מרשימות במלונות ווגאס, שסייעו להם להרוויח 21.5 ו-19 מיליון דולר בהתאמה.
הופעות גם עזרו לדייב צ'אפל לחזור לרשימה. הוא הרוויח 7.5 מיליון דולר, כאשר כמעט כל הסכום הגיע מסיבוב הופעות גדול, לראשונה מזה שנים. החלטתו להיכנס מחדש לראשונה, העניקה לו כמעט לחלוטין את הצחוק האחרון.