מכה כלכלית קשה לפולקסווגן בעקבות שערוריית הזיהום בדגמי הדיזל: היצרנית הגרמנית הודיעה אתמול כי רשמה אובדן הכנסות של 3.5 מיליארד יורו ברבעון השלישי, ההפסד הראשון זה 15 שנה. 
 
 ימים ספורים לאחר שאיבדה את התואר של יצרנית המכוניות המובילה בעולם לטויוטה, הגיעה אתמול עדות נוספת למשבר הקשה שעובר על פולקסווגן בעקבות הגילוי בחודש שעבר כי היא התקינה ב־11 מיליון רכבי דיזל מתוצרתה תוכנות שנועדו להסתיר את רמות הזיהום שהם פולטים. 
 
 לפי הנתונים הפיננסיים שפרסמה החברה, היא רשמה הפסד תפעול של 3.48 מיליארד יורו ברבעון השלישי של השנה – לעומת רווח של 3.23 מיליארד יורו ברבעון המקביל אשתקד - וזאת על אף שהמכירות עלו ב־5.3% לסכום כולל של 51.49 מיליארד יורו. הסיבה העיקרית להפסד היא הצורך של פולקסווגן להקצות 6.7 מיליארד יורו לטובת העלויות שנגרמו משערוריית הזיהום.
 
 בעקבות זאת, הזהירו בפולקסווגן כי הרווחים הצפויים בכל שנת 2015 אמורים להיות "נמוכים באופן משמעותי", לעומת הרווח התפעולי של 12.7 מיליארד יורו שנרשם בשנה שעברה. אולם בחברה הדגישו כי הם מאמינים שמכירות הרכבים השנה יהיו זהים למצב אשתקד. 

 
רוצים לזכות באמון מחודש


 המנכ"ל החדש, מתיאס מולר, הבטיח אתמול כי "נעשה כל שבכוחנו כדי לזכות מחדש באמון שאיבדנו". 
 
"התוצאות מראות את החוזק הבסיסי של קבוצת פולקסווגן מצד אחד, בעוד מהצד השני הן מציגות את ההשפעה הראשונית של המצב הנוכחי", אמר