היום שאחרי. שבועיים לאחר הפיגועים בפריז שאירעו ב-13 בנובמבר, גבו את חייהם של 130 בני אדם ושינו את חייהם של רבים נוספים, החלו לבדוק את ההשפעה הכלכלית שלהם. לכאורה דיון בעלויות הכספיות של אותו היום עלול להיראות לא במקום אבל בצרפת מנסים לחזור לתחושה של נורמליות, של שגרה וזה מחייב להתייחס לנזק הכלכלי שנגרם.



על פי ניתוח שנעשה על ידי משרד האוצר הצרפתי, המתקפה המשולבת תעלה למשק כשני מיליארד יורו, בעיקר דרך ירידה בענף התיירות והוצאות עתידיות של תיירים. האוצר קרא לזה "אומדן ראשוני" וסירב למסור תגובה נוספת ורק אמר כי ניתוח מקיף יותר ישוחרר בשבועות הקרובים.



הכלכלה הצרפתית בכללותה שווה 2.1 טריליון יורו כך שהעלות המשוערת של הפיגועים נאמדת בכ-0.1% מסך התוצר מקומי גולמי שנתי (תמ"ג). ההשפעה על ענף התיירות והקמעונות גדול במיוחד, בהתחשב בכך שמדובר בעיצומה של עונת קניות חג המולד.



ניסיון העבר מלמד כי ההשפעה הכלכלית של פיגועי טרור נוטה להיות קצרה. בתחילת השנה צרפת הגדילה את התקציב הצבאי שלה לאחר הירי ב"שארלי הבדו". בעקבות הפיגועים האחרונים, חל זינוק במתגייסים והתקיפות האוויריות על מעוזי דאעש בסוריה התרחבו, סימן לכך שהתעשייה הביטחונית תהיה עסוקה גם ברבעונים הבאים.