ראש ממשלת מצרים, שריף איסמעיל, הודיע היום (ראשון) כי יפסיק את המשא ומתן על רכישת גז טבעי מישראל, זאת לאחר שבוררות בין לאומית פסקה כי על מצרים לשלם 1.7 מיליארד דולרים לחברת החשמל בישראל, זאת בעקבות ניתוק אספקת הגז הטבעי לישראל בשנת 2012.

במצרים הוחלט להגיש ערעור על ההחלטה, בה נפסק כי על מצרים לשלם גם ריבית על הסכום, גם את הוצאות הליך הבוררות וגם סכום של למעלה מ-200 מיליון דולרים לחברת הגז של מזרח אגן הים התיכון.  הסכם ייבוא הגז בין ישראל למצרים, שנחתם בשנת 2005, הופסק ע"י מצרים בשנת 2012 בתקופת כהונתו של הנשיא מוחמד מורסי, זאת לאחר התקפות חוזרות ונשנות על צינור הגז מצד חמושים בסיני. ביטול ההסכם ע"י מצרים, שנחתם לתקופה של 20 שנה,  היווה פגיעה קשה במשק האנרגיה הישראלי. 

חברת החשמל דרשה במהלך המשפט פיצויים של למעלה משלושה מיליארד דולרים על הנזק שנגרם לה בעקבות ביטול ההסכם, חברת הגז של מזרח אדן הים התיכון דרשה אף היא פיצויים בגובה של 1.7 מיליארד דולרים. חברות האנרגיה המצריות, המחוזקות בבעלות המדינה, כבר הודיעו כי יעתרו נגד הפסיקה בבתי המשפט בשוויץ.

פסק הבוררות הבינלאומי בנושא פיצוץ צינור הגז המצרי קבע שלשום כי חברת החשמל תפוצה בסך כ-1.76 מיליארד דולרים. במסגרת הבוררות, חברת החשמל לישראל, תבעה פיצוי של למעלה מארבע מיליארד דולר מחברת EMG ומחברות הגז הלאומיות במצרים (EGPC ו– EGAS ), בגין הנזקים הכבדים שנגרמו לה עקב אי אספקת הגז המצרי. 

 במסגרת פסק הבוררים שהתקבל, הוחלט בין היתר, כי חברות הגז המצריות EGAS ו-EGPC, יפצו את חברת החשמל בסך של כ- 1.76 מיליארד דולר בתוספת ריבית, שתחושב על-פי מנגנון שנקבע, וכן החזר חלקי של ההוצאות המשפטיות. עוד נקבע כי חברת החשמל תפעל למימוש פסק הבוררות בהידברות עם חברות גז אלו. הבוררות נערכה בלשכת המסחר הבינלאומי (ה-ICC), מוסד הבוררות הוותיק והמוביל בעולם, בפני שלוש בוררים בינלאומיים, כשהדיונים התקיימו בדלתיים סגורות.