נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הכריז היום (שני) על מצב חירום כלכלי והבטיח לשנות את המודל הכלכלי על פיו פועל המשק הצרפתי. בנאום בפני אנשי עסקים, חשף הולנד תכנית בסכום של 2 מיליארד יורו להגביר את התעסוקה ולעמוד בקצב המהיר של כלכלת העולם.
הצעדים שהציע הולנד אינם נחשבים ליוצאי דופן וקיצוניים. כך למשל, הוא אינו מתכוון לשנות את שבוע העבודה בן 35 השעות ומכיוון שארצו נמצא במצב חירום ביטחוני בעקבות מתקפת הטרור בפריז לפני כחודשיים, הוא אמר כי אין לו כוונה לקחת על עצמו סמכויות נוספות בתחום הכלכלה. בנאומו בפני אנשי העסקים, פרש הולנד את תכניתו ללמד חצי מיליון מחוסרי עבודה, לעשות שימוש יותר טוב במתמחים ולסייע לחברות ששוכרות עובדים צעירים. 
ממשלתו הסוציאליסטית של הולנד לא הצליחה עד כה לתת דחיפה לצמיחה שעומדת במקום כבר תקופה ארוכה, או לצמצם את האבטלה התמידית במדינה, שעומדת על כ-10% במשך שנים. הסיכויים של הולנד לזכות בכהונה שנייה עלולים להיות תלויים במידה רבה על עלייה במספר המשרות. 

הנשיא הדגיש בנאומו את הדחיפות בעדכון המודל הידידותי לעובדים בכלכלה ללא גבולות ומקוונת. בין הצעדים שמנה הולנדי ישנה הקלה בחוקי שעות העבודה הנוקשים ומענק של 2,000 יורו לעסקים קטנים שיעסיקו צעירים. 
הוא גם הדגיש את הצורך לשלב צעירים מהפרברים הבעייתיים של ערי צרפת, כולל מיעוטים שנתקלים באפליה במציאת העבודה. האבטלה הגבוהה בקהילות של יוצאי צפון אפריקה היא אחד הגורמים שדוחפים צעירים לקיצוניות ולשימוש בסמים.