פארקי השעשועים של דיסני ידועים בזכות הסיסמה "המקום השמח ביותר בעולם", אולם החל מהשבוע, הביקור בהם עלול ליצור חור גדול בכיס. חברת דיסני הודיעה על עלייה חדה במחירי הכרטיסים בתקופות העמוסות. בתגובה זכו מנהלי הפארקים לקיתונות של ביקורת מצד הציבור האמריקאי, שטען כי מדובר במחירים גבוהים מדי.



עד כה, המחיר לכרטיס יומי לפארקים של דיסני בארה"ב עמד על 99 דולר, אולם החל מיום ראשון תחלק מדיניות חדשה את ימות השנה לשלוש קטגוריות – יום "בעל ערך", שנחשב למבוקש פחות (30% מכלל השנה); יום "רגיל" (44%); ויום "שיא", שבו צפוי עומס גדול במיוחד (26%).



בעקבות זאת נרשמה עלייה דרמטית במחיר כרטיס יומי בשני הפארקים החשובים של דיסני – דיסנילנד המקורי באנהיים שבקליפורניה ובממלכת הקסם של דיסני באורלנדו שבפלורידה. עבור הפארק בקליפורניה, מחיר בימי השיא יעמוד על 119 דולר, מחיר ביום "רגיל" יגיע ל־105 דולר, וביום "בעל ערך" הוא יעמוד על 99 דולר.



בפארק בפלורידה המחירים יהיו 124 דולר בעונות השיא, 105 דולר בימים "רגילים", ו־95 דולר בימים שנחשבים ללא עמוסים. בשלושת הפארקים האחרים בארה"ב יעמוד המחיר על 97 דולר לימים "בעלי ערך", 102 דולר לימים "רגילים", ו־114 דולר בתקופות העומס.



בחברת דיסני הסבירו כי המטרה היא לצמצם את התורים הארוכים בתקופות העמוסות. "הדרישה לפארקי השעשועים שלנו ממשיכה לגדול, במיוחד בתקופות השיא", אמרה דוברת דיסני, ג'קי והלר, "נוסף להרחבת הפארקים שלנו, אנחנו מאמצים תמחור עונתי למחירי הכרטיסים היומיים שלנו, על מנת לסייע בפיזור טוב יותר של זרם המבקרים במהלך השנה".



על אף העלייה החדה במחירים, במיוחד בתקופות העומס, הסביר דניס ספייגל, נשיא ארגון שירותים לפארקי שעשועים בינלאומיים, כי חברת הבידור פעלה בהתאם לדרישה ולביקוש. "דיסני יכולים לומר 'זה מאה דולר? אנחנו נעשה את זה 120 דולר'", אמר לאורלנדו סנטינל, "האנשים האלה עדיין מתכוונים לבוא, האנשים עדיין ישלמו את זה, אבל אנחנו יכולים להעלות את המחירים כי אנחנו יודעים שהם יבואו".