לאתר פורבס  


אם אתם מוכנים לעשות את הצעד עבור אחד מארבעת הקלפים הנדירים שנותרו של מותג הטבק הקרוי על שמו של שחקן הבייסבול האמריקאי האגדי טיירוס ריימונד "טי" קוב, קלפים שהתגלו לאחרונה בתיק נייר בלוי בביתו הרעוע של סבא רבא של אחת ממשפחות דרום ארצות הברית, אתם יודעים כעת כמה הם יתנו לכם בחזרה.

מאז ש-PSA, חברת דירוג כרטיסי הבייסבול העצמאית המובילה, פרצה בשניים במרץ עם החדשות על מציאתו של אחד מקלפי הבייסבול האדירים ביותר בעולם, מחירו נותר אפוף מסתורין. ריק סניידר, הבעלים של חברתMINT State , זכיינית של PSA במירטל ביץ', דרום קרוליינה, אמר לפורבס שהוא מכר שניים משבעת הקלפים שנמצאו במציאת המזל הגדולה ההיא בבית הסב, במחירים שלא פורסמו. הקלפים היו שני הנמוכים ביותר באיכותם, מדורגים בציון 1.5 (סביר) ו-2.5 (טוב פלוס) לפי מדרג PSA. בהמשך חשף נשיא PSA ג'ו אורלנדו בטוויטר שהוא לא מחזיק עדיין במספרים מדויקים, אבל לפי דעתו שלוש המכירות הראשונות, בהן כלול עוד קלף אחד בעל ציון 2.5, "יעברו יחד את רף מיליון הדולר".

כדי להוכיח שהקפיטליזם לא סובל חלל ריק, אורלנדו פרסם מדריך מחירים חדש על מנת לשקף את ערך המציאה. הוא העריך שהקלף שדורג בציון 2.5 שווה כ-315 אלף דולר ומעלה, הקלפים עם ציון 3.5 (טוב מאוד פלוס) שווים 500 אלף דולר. המחיר של הקלף הטוב ביותר במציאה, שציונו הוא 4.5 (טוב מאוד עד מצוין) מיתמר עד לגובה של 750 אלף דולר - הדגימה הטובה ביותר של הקלפים הללו שקיימת ההיום.
מדריכי המחירים בתחום הזה ידועים לשמצה כשמרניים, משום שמחבריהם לא מעוניינים להיות מואשמים בניסיון לייצר סערה, ובעסקים תמיד טוב להבטיח סחורה נמוכה יותר בערכה ולספק אחר כך מוצר טוב מהצפוי מאשר להפך.
בעקבות ההתרגשות שאופפת את מציאת שבעת הקלפים, הערכתי המלומדת היא שהקלף הבכיר יעלה מעל למחיר מיליון הדולר, וכשהקלפים כולם יימכרו - המשפחה תהיה עשירה יותר בלפחות 3 מיליון דולר.