שווקי העולם עוקבים בדריכות אחר התנודות בסקרים לקראת משאל העם המכריע שיתקיים מחר בבריטניה ובו ייצאו אזרחי המדינה להצביע בעד או נגד הישארות באיחוד האירופי.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל, בה בוחנים את תנודות שווקי ההון בעולם, מציינים הבוקר כי "המסחר בשווקים הפיננסים ממשיך להיות מוכתב על פי המגמות בסקרים בבריטניה לקראת משאל העם. השווקים צמצמו את החשיפה לנכסים המסוכנים ומיהרו לברוח לנכסי המקלט הבטוח".



על אף המתרחש בשווקי העולם, שוק המטבע הישראלי נשאר יציב יחסית והוא פחות מושפע מהדריכות לקראת משאל העם. "דווקא יחס הדולר-שקל מגיב פחות לטלטלות בשוק המט"ח העולמי ונסחר בטווח הצר שבין 3.86-3.85, כאשר הסוחרים לא מעוניינים להתחייב לשום כיוון עד להתבהרות התמונה", הוסיפו הבוקר במחלקת המחקר". עוד הם מציינים: "יתכן כי ביממה הקרובה השווקים ייכנסו למצב של המתנה ונראה ירידה בתנודתיות, זאת עד לפרסום המדגמים ותוצאות האמת בבריטניה בלילה שבין חמישי לשישי".




הדולר נסחר באופן יציב


בינתיים בישראל עלה אתמול הדולר היציג ב- 0.2% ל- 3.86 שקלים, ואילו הבוקר במסחר הבין-בנקאי הדולר נסחר באופן יציב. גורם נוסף שהכביד על הדולר היה עדותה של יו"ר הפדרל ריזרב (הבנק המרכזי) ג'נט ילן אמש בפני ועדת הסנאט. הנגידה האמריקאית הביעה עמדה זהירה לגבי המצב הכלכלי בארצות הברית, מה שצינן במידה נוספת את ציפיות הריבית. ילן הזהירה גם מפני ההשלכות הגלובליות של פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי.