שוקי המטבע בעולם מגיבים לדו"חות התעסוקה של ארה"ב לחודש יוני בעליית שער הדולר שכן יש הערכות שהשיפור במצבה הכלכלי של ארה"ב כפי שבא לידי ביטוי בדו"חות התעסוקה מבשר שיפור בכלכלת ארה"ב.



במחלקת המחקר של FXCM‏ ישראל מציינים הבוקר: "שער הדולר-שקל בוחן בתחילת שבוע המסחר את הרמה הנוכחית העומדת על כ-3.89, זאת על רקע נתוני תעסוקה טובים מהמצופה שפורסמו ביום שישי בארה"ב. על-פי דו"ח התעסוקה, המשק האמריקני הוסיף 287 אלף משרות חדשות ביוני, הנתון הטוב ביותר מאז אוקטובר האחרון. הנתון החיובי עשוי ללמד שהנתון הגרוע שפורסם בחודש הקודם (תוספת של 11 אלף משרות בלבד) היה נסיגה חד-פעמית. נתוני התעסוקה נתנו רוח גבית לדולר ואין ספק שהבנק המרכזי של ארה"ב ישאב עידוד מהנתונים הללו, אולם לא בטוח שהם משנים בצורה מהותית לפי שעה את תמונת הריבית.



על רקע ה'ברקזיט' בבריטניה ואי היציבות שהוא מייצר בשווקים הפיננסיים והסיכונים שהוא טומן בחובו לכלכלה העולמית, נראה כי הבנק המרכזי של ארה"ב יבחר להמתין מספר חודשים עם המשך העלאות הריבית, עד להתבהרות התמונה. ברמה הטכנית, הדולר-שקל עדיין כלוא בתוך הטווח שבין 3.80-3.90. הצמד כשל בשבועיים האחרונים בשני ניסיונות לפרוץ את המחסום של 3.90 ש"ח לדולר ואם הפעם יעלה מעל שער זה הדבר צפוי להקנות דחיפה משמעותית לדולר כלפי מעלה".



"בתוך כך, השטרלינג ממשיך לצלול ובשבוע שעבר ירד בחטף אל מתחת לרף 5 השקלים ביחסו למטבע הישראלי. גם מול הדולר ממשיך המטבע הבריטי לצלול לתהומות חדשים של 31 שנה. המטבע הבריטי מהווה כעת ברומטר למתרחש בשוק. בכל פעם שהשטרלינג יורד, הדבר מנתב ביקוש לנכסי מפלט למטבעות האחרים, ובכלל זה הדולר. מנגד, כאשר השטרלינג מצליח להתאושש הדולר נחלש", מסרו ממחלקת המחקר.