שוק המטבע של ישראל מתנהל ביציבות מסוימת כשהדולר של ארה"ב מתחזק בשוקי העולם. אתמול שערו היציג של הדולר עלה ב-0.182% ל-3.846 שקלים, אך הבוקר (שלישי), במסחר הבין בנקאי הוא נחלש ב 0.13% ל 3.8410 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל טיפס קלות עם פתיחת שבוע המסחר אל מעל רף 3.84. כל עוד הצמד מתחת לרף 3.85 הנטייה היא שלילית. עם זאת, יש לציין כי בעולם הדולר ממשיך לשמור על כוחו, כאשר מדד הדולר נסחר בשיא של ארבעה חודשים. השבוע יעמוד בסימן הבנקים המרכזיים, כאשר הבנקים של יפן וארצות הברית צפויים להתכנס לישיבות המדיניות החודשית, כאשר שני הבנקים הללו מייצגים כרגע את שני הקצוות בסקאלת המדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים. בשוק מצפים כי הבנק של יפן יחליט בחודשים הקרובים על הרחבת ההקלה הכמותית, וזאת למרות הכחשותיו הנמרצות של נגיד הבנק בתקופה האחרונה.



אם בישיבתו השבוע יאותת הבנק של יפן על נכונותו להגביר את הזרמת הנזילות למערכת הבנקאית, הין צפוי לצלול והדולר להתחזק. ובאשר לבנק הפדרלי, על רקע סדרה של נתוני מאקרו חיוביים, ההערכה בשוק כרגע היא שהבנק יבצע העלאת ריבית עוד השנה, בישיבתו בדצמבר, והישיבה השבוע תהווה אינדיקציה להערכות הללו. אם הבנק אכן שוב יקשיח את הרטוריקה שלו ויאותת על כוונה כזו, הדולר צפוי להתחזק, ואז אולי נראה שוב התיישרות של המגמה של הדולר בעולם והדולר-שקל.



בתוך כך בזירה המוניטרית בישראל, ישיבת בנק ישראל אתמול לא ייצרה כותרות מיוחדות וזירת המט"ח המקומית נותרה אדישה. הבנק הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1% ולא רמז על כל כוונה להוציא לפועל צעדים בלתי קונבנציונאליים כגון ריבית שלילית או הרחבה כמותית. על פי הערכת הבנק, הריבית צפויה להתחיל לעלות רק בסוף 2017".