שוק המטבע של ישראל פתח הבוקר (שני) את המסחר השבועי כשהדולר מציג חולשה בשווקי העולם ונסחר סביב 3.81 שקלים. המגמה השלילית הזאת מגיעה בעקבות נתוני התוצר מקומי גולמי (תמ"ג) המאכזבים בארצות הברית, שככל הנראה חיסלו את האפשרות שהבנק המרכזי של אמריקה יעלה את הריבית בחודש ספטמבר. על פי נתוני התמ"ג, הכלכלה האמריקנית צמחה ברבעון השני ב-1.2% בלבד, וזאת לעומת צפי של 2.6%. ישנן עדיין הערכות כי הבנק יבצע העלאת ריבית בדצמבר, אך אם נתוני המקרו ימשיכו לאכזב הבנק עשוי לדחות את חידוש העלאות הריבית ל-2017.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "אי הוודאות הזו באשר למדיניות הריבית של הפד מכבידה מאוד על המסחר על הדולר, כאשר כל נתון כלכלי שלילי מצניח את השטר הירוק. בהקשר זה, דוח התעסוקה אשר יתפרסם ביום שישי עשוי להיות נתון מפתח. לאחר הדוח הטוב מהמצופה שפורסם בחודש שעבר, נתון חיובי השבוע עשוי שוב לחזק את הציפיות להעלאת ריבית ולחזק את הדולר. הצפי הוא לתוספת של 175 אלף משרות חדשות ביוני".



ברמה הטכנית, הדולר-שקל בוחן כעת את הגבול התחתון של הטווח הרחב שבין 3.80 ל-3.90. שבירה מתחת ל-3.80 עשויה להיות רבת משמעות ולהאיץ את הירידה מטה. ייתכן כי במקרה כזה בנק ישראל יבחר להתערב ולבלום את הסחף.