שוק המטבע בעולם נפתח היום (שני) בעולם בדריכות לאור הישיבה הצפויה ביום רביעי של הנהלת הבנק המרכזי של ארצות הברית שתקבע את שער הריבית של הדולר ביום רביעי הקרוב. בינתיים, במסחר הבין בנקאי הבוקר הדולר התחזק מול השקל ועולה ב-0.27% ל-3.7721 שקלים. 



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הדולר שקל מטפס לאזור 3.77-3.78 על רקע הציפייה לעליית הריבית של הדולר בארצות הברית וזה לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן ביום שישי בארצות הברית, שהיה גבוה מהמצופה (עלייה חודשית של 0.2% ושנתית של 1.1%). "במסחר בעולם ביום שישי הדולר זינק בחדות מעלה לשיא של חודש, אך בנפחי המסחר הדלילים של יום שישי בישראל התנועה של הדולר-שקל הייתה מתונה יותר, וייתכן שנראה היום השלמת פערים. עם זאת, למרות נתוני האינפלציה המעודדים בשוק עדיין לא צופים כי הבנק הפדרלי יעלה ריבית בישיבתו החודשית השבוע (בשוק החוזים העתידיים מתמחרים רק 12%). עם זאת, הישיבה השבוע תרכז תשומת לב מרובה. על רקע הסימנים הסותרים – הן ברמת נתוני המקרו והן ברמת התבטאויות חברי הפד – הצהרת הבנק השבוע ומסיבת העיתונאים עשויות לספק אינדיקציה מובהקת יותר באשר לסבירות להעלאת ריבית בדצמבר".



כמו כן, הוסיפו כי "בשוק מתמחרים כרגע סבירות של 56% להעלאת ריבית. עוד אירוע שצפוי להשפיע השבוע על המסחר בדולר יהיה ישיבת הריבית של הבנק של יפן, כשבשוק ישנה ציפייה כי הבנק ירחיב את תוכניתו הכמותית וזאת במטרה להאיץ את הפיחות בין. אם הבנק אכן יספק את ציפיות השוק, הין צפוי לצנוח והדולר צפוי לזנק על חשבונו, מה שישפיע על המגמה של הדולר בשוק הכללי, וכנראה גם למול השקל. ברמה הטכנית, הדולר-שקל מיטלטל כרגע בטווח שבין 3.75-3.80, וכל עוד הוא כלוא בתוך הטווח לתנועה מעלה-מטה אין חשיבות מרובה ברמה הטכנית".