בעוד העולם ממתין להחלטת הנהלת הפדרל ריזרב - הנק המרכזי של ארצות הברית - על שיעורי הריבית לחודש אוקטובר, שוק המטבע של ישראל מיישר קו עם שוקי המטבע בעולם. ההערכה היא שהבנק יותיר את הריבית ללא כל שינוי, מה שיועיל לדולר. אתמול עלה שערו של המטבע האמריקאי ב-0.346% ל-3.7561, ואילו הבוקר, במסחר הבין בנקאי, הדולר עולה ב-0.02% ל-3.7758 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך לדשדש בטווח צר של 3.78-3.77, וזאת בהמתנה לישיבת הבנק הפדרלי. למעשה, כל שוק המט"ח בהמתנה לשתי ישיבות הריבית החשובות השבוע, של הבנק של יפן ושל הבנק הפדרלי. הבנק הפדרלי לא אמור להעלות את הריבית, ובשוק מתמחרים סיכוי של 15% בלבד, אבל הפעילים ממתינים לקבל אינדיקציה ברורה לגבי האפשרות להעלאת ריבית בדצמבר".



"הרטוריקה של הצהרת המדיניות של הבנק והדברים של נגידת הבנק, ג'נט ילן, במסיבת עיתונאים צפויים לעורר תנודתיות רבה במסחר בדולר. ההערכה הרווחת כעת היא כי הפד נחוש להעלות ריבית בדצמבר, אך הדבר תלוי במידה רבה בטיב נתוני המקרו שיתפרסמו עד אז. נתוני תעסוקה ואינפלציה מאכזבים בהחלט עשויים לגרום לפד לדחות את העלאת הריבית ל-2017".