עסקת שיא בשוק המדיה האמריקאי: ענקית התקשורת AT&T הסכימה לרכוש את חברת טיים וורנר, שבבעלותה בין השאר רשת CNN ורשת הכבלים המצליחה HBO, תמורת סכום עתק של 85 מיליארד דולר. העסקה כפופה לאישור הרשות להגבלים עסקיים והמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, מיהר להכריז כי הוא יתנגד למיזוג.

אחרי כחודשיים של משא ומתן שהתנהל ברובו בחשאיות, עד שנחשף לראשונה ביום חמישי שעבר, יצאה הלילה ההודעה הרשמית על עסקת הרכישה הדרמטית. לפי ההסכם, AT&T תשלם 107.50 דולר עבור כל אחת ממניות טיים וורנר - 20 אחוז יותר משער הסגירה ביום שישי - ובתוספת של מזומנים ומניות יגיע שווי העסקה ל-85.4 מיליארד דולר. הכוונה של שתי החברות היא להשלים את העסקה עד סוף שנת 2017.

AT&T הוקמה בשנת 1877 על ידי ממציא הטלפון, אלכסנדר גרהם בל, והיא עוסקת כיום בתחומי הטלפוניה הניידת והנייחת, שירותי אינטרנט אלחוטי והיא ספקית הטלוויזיה בכבלים השלישית בגודלה בארצות הברית. טיים וורנר היא אחת מקבוצות המדיה הגדולות בעולם שמחזיקה ברשת CNN, ברשת HBO שבה משודרת בין השאר "משחקי הכס", באולפני האחים וורנר שאחראים לסדרות טלוויזיה ולסרטי קולנוע מצליחים, במגזינים כמו טיים וספורטס אילוסטרייטד ועוד.

"איחוד מושלם"


העסקה אמורה לספק ל-AT&T דריסת רגל בשוק המדיה והבידור על מנת לשלב זאת עם יכולות ההפצה של החברה. בחברת AT&T ציינו כי הלקוחות יזכו "לאפשרות בחירה, איכות, ערך והתנסות ללא תחרות". "זה איחוד מושלם של שתי חברות עם עוצמות משלימות שיכולות להביא גישה רעננה לאופן שבו פועלת תעשיית המדיה והתקשורת", אמר היו"ר והמנכ"ל, רנדי סטיבנסון.



עם זאת, העסקה עדיין כפופה לאישור הרשויות הרגולטוריות הפדרליות שיצטרכו לבחון אם החברה החדשה לא תפגע ביכולת התחרות של הצרכן האמריקאי. ג'ון ברגמאייר, יועץ בכיר בקבוצת המדיניות "ידע ציבורי" בוושינגטון, אמר לסוכנות בלומברג כי החשש העיקרי הוא ש-AT&T תקשה על חברות מתחרות לקבל תכנים של טיים וורנר מתוך כוונה להפנות את הלקוחות לפלטפורמות ששייכות לה.

עסקת הענק צפויה להגיע גם לשולחנם של חברי הקונגרס אחרי הבחירות הקרובות. "הצעת הרכישה של AT&T מעלה כמה איתותים מידיים לגבי הריכוזיות בשוק המדיה", אמר הסנאטור הדמוקרט, אל פרנקן. "אני ספקן לגבי מיזוגי ענק בתקשורת כי הם יכולים להוביל לעלויות גבוהות יותר, פחות אפשרות בחירה ואפילו שירות גרוע יותר לצרכנים".

גם המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, כי אם ייבחר לנשיאות הוא יפעל למנוע את יישום הרכישה. "מדובר ביותר מדי ריכוז של עוצמה בידיהם של מעטים", אמר בכינוס בחירות אמש, עוד לפני שיצאה ההודעה הרשמית של סגירת העסקה.