האפשרות שדונלד טראמפ ייבחר מחר לנשיא ארה”ב מעוררת חשש כבד בקרב משקיעים וכלכלנים ברחבי העולם. מומחים אף הזהירו כי הדולר והבורסות האמריקאיות עלולים להתרסק, אם יתברר שהמועמד הרפובליקני ניצח – ולגרור ירידות בשווקים העולמיים.



לפי התחזית שפרסמה אמש סוכנות בלומברג, ניצחון של טראמפ יביא למגמה שלילית בשוקי המניות עם סבירות גוברת לירידות חדות לאורך זמן. זאת בעוד ניצחון של יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון צפוי להרגיע את המשקיעים, אחרי שבתקופה האחרונה נרשמו ירידות במדדים בשל התחזקותו של טראמפ בסקרים. בבלומברג גם העריכו כי השווקים המתפתחים, במיוחד מקסיקו וסין, יהיו רגישים לירידות בעקבות ניצחון רפובליקני, בעוד ברוסיה צפויים להיות מעודדים.



תשעה מומחים מובילים ציינו בשיחה עם בלומברג כי הדולר צפוי לספוג זעזועים במקרה שטראמפ ינצח. לפי ההערכות, ביממה הראשונה ייחלש המטבע האמריקאי ב־2% לרמה של 1.1328 דולר ליורו. ניצחון של קלינטון, לעומת זאת, יביא להתחזקות הדולר לרמה של 1.1006 דולר ליורו.



בבנק ברקליס הבריטי הזהירו כי ניצחון של טראמפ יוביל ל”בריחה אלימה” של משקיעים מהבורסות ברחבי העולם. ואילו בסיטי בנק העריכו כי ה־S&P 500, המדד המוביל של המניות האמריקאיות, יצנח ב־5% באופן מיידי בעקבות ניצחון של טראמפ - וישפיע על שווקים נוספים.



הודעת הבולשת הפדרלית שלשום על סגירת התיק בפרשת המיילים של קלינטון סיפקה עדות נוספת לרצונם של המשקיעים שהיא תיבחר לנשיאה: מיד אחרי ההודעה התחזק הדולר האמריקאי ב־1.5% לעומת הין היפני. אתמול גם נרשמו עליות בשלושת המדדים המובילים בבורסות האמריקאיות.