ג'ף בזוס, המייסד והמנכ"ל של אמזון, הוא האיש העשיר ביותר בעולם. הוא מחזיק בכ-16% ממניות חברת אמזון שמאתמול היא החברה עם שווי השוק השני הגדול ביותר בעולם כ-768 מיליארד דולר.  המניה של אמזון עלתה אתמול ב-2.69% ל-1,586.51 נקודות ודחפה את גוגל מהמקום השני למקום השלישי בקרב חברות עם שווי השוק הגדול בעולם. 
במקום הראשון נמצאת אפל, עם שווי שוק של 889.17 מיליארד דולר. העלייה בשווי השוק של אמזון הפכה את המייסד והמנכ"ל ג'ף בזוס לאיש העשיר בעולם עם הון אישי של כ-130 מיליארד דולר, כשרק ב-12 החודשים האחרונים הונו גדל בכ-40 מיליארד דולר בעקבות העליה בשער המניה של אמזון.
הוא גם האדם הראשון בעולם שעושרו האישי חצה את רף מאה מיליארד דולר.  

בזוס עשה קרבת דרך גדולה מאז שבשנת 1994 הקים את אמזון אז חברה שמכרה ספרים דרך האינטרנט במוסך בעיר סיאטל בחוף המערבי של ארה"ב. בהמשך החברה מכרה כמעט כל דבר דרך האינטרנט. אמזון הפכה להצלחה כמעט מיידית וכעבור שלוש שנים כבר גייסה 54 מיליון דולר כדי להרחיב את פעילותה. 
בין נכסיו של בזוס נמצא היומון היוקרתי "הניו יורק טיימס", אותו רכש ב-2013 תמורת 250 מיליון דולר וחברת Blue Origin שהקים בשנת 2000 אשר מקדמת טיסות לחלל ואף בוחנת להקים מושבות מחוץ לכדור הארץ ולאכלס אותם עם בני אדם.
העליה בעושרו של בזוס ממחישה את ההזדמנויות העסקיות העצומות בענף ההיי-טק. שכן בשום ענף אחר לא ניתן להגיע להיקפי התעשרות כפי שקיים בענף ובפרקי זמן קצרים. 
ברשימת פורבס על עשרת האנשים העשירים בעולם חמישה עשו את עושרם בענף ההיי טק , ג'ף בזוס, ביל גייטס, מייסד "מיקרוסופט" , עם 90 מיליארד, מרק צוקברג, מייסד "פייסבוק", עם 71 מיליארד דולר, קרלוס סלים ממקסיקו, מייסד "אמריקה מוביל" חברת הטלפונים הניידים הגדולה באמריקה הלטינית עם 67 מיליארד דולר, ולרי אליסון מייסד "אורקל" עם 58.5 מיליארד דולר.