סין הכריזה הלילה (שני) על הטלת מכסי מגן בשווי של 15-25 אחוזים על 128 מוצרים מיובאים מארצות הברית. הצעד הסיני מגיע כתגובה למכסי המגן שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על הטלתם בחודש שעבר. עוד נמסר ממשרד הסחר הסיני כי הם משעים את התחייבויותיהם לארגון הסחר העולמי, כדי שיוכלו לגבות מכסים על סחורות אמריקאיות. מדובר בין היתר בפירות, שעליהם יוטל מכס בשווי של 15 אחוזים. שר המסחר הסביר כי התעריפים החדשים, הכוללים בין היתר מכס של 25 אחוזים על בשר חזיר מיובא, ייכנסו לתוקף היום. 
כזכור, נשיא ארצות הברית הכריז בסוף החודש שעבר על הטלת המכסים על הסחורות הסיניות המיוצאות לארצות הברית, בשל הטענה כי הם שבים ומפרים סוגיות הקשורות לקניין הרוחני של חברות אמריקאיות. מדובר במכסים בשווי של למעלה מ-50 מיליארד דולרים. בין היתר, המכסים קשורים לסוגיות של ייבוא אלומיניום ופלדה. 
סגן ראש ממשלת סין, בעל תואר בכלכלה מאוניברסיטת הרווארד ואחד האנשים המקורבים ביותר לראש ממשלת סין שי ג'ינפינג, אמר לשר האוצר האמריקאי כי סין לא תהסס ותנקוט בכל הדרכים הנדרשות כדי להגן על האינטרסים שלה. מומחים כלכליים מביעים חשש שמא תפרוץ מלחמת סחר בין שתי המעצמות הכלכליות, וזו עלולה להוביל למלחמת סחר כלל עולמית.

לדברי ליו הי, החלטת הנשיא טראמפ, "מנוגדת לאינטרסים של סין, של ארה"ב ושל העולם כולו". עוד הוסיף הי ואמר כי לסין יש את היכולת להגיב כדי להגן על האינטרסים שלה, וכי הוא מקווה ששני הצדדים ינהגו ברציונליות.