מהלך אחרון לקראת הסנקציות? הטלוויזיה האיראנית הודיעה הערב (ראשון) על רפורמות כלכליות שמטרתן למנוע את המשך קריסת הריאל המקומי, לקראת כניסת הסנקציות של ממשל טראמפ נגד כלכלת הרפובליקה האסלאמית. בין השאר הוסר האיסור על סחר במטבעות חוץ, פתיחת חשבונות במטבעות קשיחים כמו דולר יורו ועוד, וביטול הגבלות הכנסת המטבעות הקשיחים וזהב למדינה.

יו"ר הבנק המרכזי במדינה, עבד אל נאסר חמאטי הסביר כי הפעולות הללו משקפות את בטחונה העצמי של איראן לקראת הסנקציות האמריקאיות ואמר כי הן "מראות את הכוח שלנו. באותו היום שהאמריקאים יטילו עלינו סנקציות, אנחנו נפתח את הכלכלה שלנו. אין לנו בעיות, אז למה שהעם ידאג?". בתגובה למהלך האיראני, ערכו של הריאל עלה מעט, מ-103 אלף ריאל לדולר אתמול ל-98 אלף ו-500 ריאל היום.
במסגרת המאבק באינפלציה הגואה במדינה, וההפגנות שהתפרצו עמה, טהרן האשימה את אויביה בנפילת ערך המטבע המקומי, ועצרה 36 בני אדם בהם גם סגן יו"ר הבנק המרכזי לשעבר וחמישה סוחרי מטבע חוץ, בעבירות כלכליות שדינן יכול להיות גזר דין מוות.

כזכור, החל מהשבוע, ממשל טראמפ מתכנן להטיל מחדש את הסנקציות שהוסרו מעל לרפובליקה האסלאמית במסגרת הסכם הגרעין בין איראן לשש המעצמות שנחתם ב-2015. בין השאר, הסנקציות יתמקדו ביכולתה של איראן לרכוש דולרים, לסחור בזהב ומתכות יקרות אחרות, וכמו כן בפחם, ותוכנות תעשייתיות. כמו כן, ארצות הברית איימה על מדינות אחרות שיהיה עליהן להפסיק לסחור בנפט עם איראן עד לנובמבר, או שיוטלו סנקציות גם עליהן.

בעיר קום הקדושה, מעוזם של השמרנים, יצאו נגד ההנהגה הפוליטית ואף קראו קריאות נגד חיזבאללה הלבנוני. מדובר בקריאות חסרות תקדים בעיר זו, שברחבי איראן הפנו אליה אצבע מאשימה כעיר שמשאבים רבים מופנים אליה מאחר ויש בה הרבה חוזות, בתי ספר דתיים.