שלל נתונים חלשים מסביב לעולם גרר היפוך עקומי תשואות האג"ח, מארה"ב ועד אנגליה. המשקיעים המודאגים ממשיכים לחפש מקלט ונוטשים את הנכסים נושאי סיכון לטובת אג"ח ממשלתיות. נתונים חלשים מהצפוי התפרסמו בסין (המכירות הקמעונאיות והייצור התעשייתי). 



גרמניה ואנגליה רשמו התכווצות בתוצר וכל האיחוד האירופאי צמח בשיעור מתון של0.2%, לאחר 0.5% ברבעון הראשון. בגרמניה מאשימים את מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין ואת הסיכון לביצוע ברקזיט "קשה" וצופים כי גם הרבעון הבא יהיה במגמה שלילית. סימנס ודיימלר יצאו עם אזהרות מכירות והתלוננו על האי־ודאות הפוליטית. 
נכנע ללחצים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נכנע ללחץ שהפעילו עסקים אמריקאים ולחששות מפני השלכות שליליות על הכלכלה כתוצאה ממלחמת הסחר שהוא מנהל מול סין. הנשיא דחה ל־15 בדצמבר את החלתם של מכסים חדשים על מגוון רחב של מוצרי צריכה מתוצרת סין, בהם צעצועים ומחשבים ניידים. מדובר במס של 10% על מוצרים מסין בשווי של כ־300 מיליארד דולר, שהיה אמור להיכנס לתוקף בספטמבר. הסינים עדיין מתכננים להגיע לוושינגטון להמשך המו"מ.
 
עיכוב הטלת המכסים החדשים על מוצרים טכנולוגיים מרכזיים כמו סמרטפונים ולפטופים דחף למעלה את מניות החברות המייצרות וסוחרות במוצרים אלה. מניות "אפל" רשמו עלייה של 5% בעקבות החדשות, בעוד מניות רשת הקמעונאות בסט־ביי עלו ביותר מ־8%. גם מניות נייק, Kohl’s, ונורדסטרומ'ס רשמו עליות בעקבות הידיעה.
לא מתרגש
אלן גרינספן, לשעבר יו"ר הבנק הפדרלי האמריקאי (הפד), לא נלחץ מהאפשרות של Treasuries בתשואה שלילית. גרינספן לא פוסל את האפשרות כי גם בשוק האמריקאי התשואות יגיעו לרמות שליליות, אך מאמין כי בטווח הארוך יחזרו לרמות חיוביות. אחד מההסברים האפשריים שהוא מעלה לתופעה - שינוי בהעדפות הצריכה עקב הזדקנות האוכלוסייה. הצריכה בעתיד מוערכת יותר מאשר בהווה. 16 טריליון דולר של אג"ח בעולם נסחרות בתשואה שלילית. תשואת אג"ח ארה"ב ל־30 שנה ירדה לתשואה של 2%, לשפל הגדול ביותר מאז שנת 89'.

בינתיים, ב"בנק אוף אמריקה" חוששים כי תשואת Treasuries ל־10 שנים יכולה להגיע גם ל־1% וארה"ב אף יכולה להיכנס לתרחיש של יפן, שם הריבית והתשואות ירדו והציפיות לאינפלציה נשארו נמוכות. כרגע השווקים מגלמים הפחתה מסורתית בריבית עד 2020, שתהיה עקבית, עם תשואות בין 1.2% ל־1.5%.
חשש מעימות
בריטניה ואיטליה מתחילות לפזול לכיוון הבחירות. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ולשכתו מדברים על בחירות כאילו זו היתה עובדה מוגמרת. התמריץ - היעדר רוב כדי להעביר כל חקיקה שנויה במחלוקת. עדיין לא ברור כיצד זה יקרה. בינתיים, שר האוצר לשעבר פיליפ המונד הזהיר את ג'ונסון כי בכוונתו לנסות לגבש לובי שימנע את ברקזיט ללא הסכם. לפי המונד, ברקזיט ללא הסכם זו בגידה במשאל העם שהתקיים ב־2016. 
 
באיטליה, שר הפנים מתאו סלביני מנסה לדחוף לבחירות ובשווקים חוששים כי תחת הנהגתו הכלכלה תיכנס לבזבוזים תקציביים ותתעמת עם האיחוד האירופי. אווירת אי־הוודאות ממשיכה לדחוק את המשקיעים לפרנק השוויצרי ולאג"ח ממשלת גרמניה. באירופה ממתינים לבנק המרכזי, שעשוי לחדש את תוכנית ההרחבה הכמותית לקראת סוף השנה.