בימים אלו נפתח המלון החברתי הראשון בישראל, ושמו "אירוס המדבר" והוא ממוקם בעיר ירוחם שבנגב הצפוני. המלון, אשר נבנה בשנתיים האחרונות, מכיל 47 סוויטות מעוצבות הכוללות סלון, חדר שינה, חדר אמבט מרווח, ומרפסות פרטיות הצמודות לכל סוויטה. עוד במלון מסעדה ובר, מדשאות רחבות ידיים, חדר כנסים, טרקלין, ובקרוב גם חדרי ספא ובריכת שחייה. 
"אירוס המדבר" הוא גם המלון החברתי הראשון בישראל, שכן למעלה מ-50% מרווחי המלון יועברו ישירות לטובת חינוך ילדי ירוחם.  המלון הוא בבעלות הקרן לפיתוח ירוחם והאחים 'ג'ימי וסם פינטו, נדבנים ידועים מצרפת שתרמו רבות לפיתוח העיר. את ההפעלה והניהול של המלון מבצעת חברת טארה , חברת הניהול של קלמן הובר ואלי גונן. אחד מקהלי היעד של המלון יהיו משפחות החיילים שישרתו בבסיסי צה"ל שמועברים בימים אלו לנגב. 
חלי אלאלוף יום טוב, סגנית מנהלת המלון סיפרה למעריב און ליין: "המלון ינוהל כמו מלונות מדבר אחרים בסביבה, עם דגש על טיולים באזור כמו למשל אגם ירוחם, ממשית, אבדת ועוד".
 

לדברי אלי גונן יהווה המלון תנופה לירוחם: "מלון אירוס המדבר הוא התגשמות חלומה של ירוחם. המלון יהווה תנופה אדירה ליישוב ויעניק מקומות עבודה לתושבי ירוחם. להוציא עובד אחד כל עובדי המלון הם תושבי ירוחם. אני גאה בכך שחלק ניכר מרווחי המלון אם לא כולם יועברו לחינוך ילדי ירוחם. היעד החשוב ביותר שלנו הוא הגשמת האידיאולוגיה, שעיקרה פיתוח ירוחם".