שערו של הדולר התחזק היום (שישי) ועלה ל-3.914 שקלים, עלייה יומית של 0.3874%, לאחר שבוע תנודתי מאוד.
 
משה שלום, ראש מחלקת המחקר של FXCM ישראל סיכם את שבוע המסחר במט"ח באומרו "עוד שבוע תנודתי מאוד נרשם בשווקים הפיננסים, הן בשוק הסחורות, והמניות, והן בשוק המט"ח. בשוק הסחורות, לאחר הירידה החדה במחיר הנפט בשלושת השבועת האחרונים, מתחילת השנה, שהצניחו את מחיר החוזים על הברנט וה-WTI לרמות שפל של כמעט 6 שנים, השבוע ראינו ניסיון ראשון של התייצבות, כאשר הברנט מנסה להתבסס מעל רמת 50 וה-WTI מנסה להתבסס מעל רמת 48".

אולם, קשה להעריך כרגע האם יש פוטנציאל לתיקון משמעותי כלפי מעלה. הגורמים בשוק – הצפי להתחזקות הדולר ב-2015, עודף ההיצע, ההאטה בצמיחה הגלובלית – צפויים להמשיך ולהכביד על המסחר בנפט בטווח הקרוב. אם אכן נראה התייצבות בשוק הסחורות, הדבר צפוי לתרום גם לשיפור הסנטימנט בשוקי המניות והמט"ח. 
 
בשוק המט"ח, הדרמה הגדולה השבוע הגיע מכיוון הבנק של שוויץ, שביטל את הקיבוע לאירו ברמה של 1.2 פרנק לאירו, מדיניות שהבנק שמר עליה בנחישות בשלוש השנים האחרונות. לאור חוזקו של הפרנק וחולשתו של האירו בשנים האחרונות, הקיבוע הזה חייב את הבנק להתערב באופן רציף ואינטנסיבי בשוק המט"ח וכנראה שהבנק מעריך כי לא יוכל לעמוד עוד בעלויות של מדיניות זו לאור הצפי כי ה-ECB יוציא לפועל הרחבה כמותית בהיקף גדול, מה שרק יחליש את האירו ביתר שאת ולמעשה לא יאפשר לבנק של שוויץ לשמור בפועל על הקיבוע. ההחלטה של הבנק של שוויץ לא רק הטיסה את הפרנק מעלה, אלא גם הצניחה את האירו מטה למול כל המטבעות. 


מדד הדולר טיפס השבוע לשיא חדש והוא נסחר כעת ברמתו הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2003. הדולר התחזק השבוע למרות נתוני מקרו ירודים שפגעו מעט בסנטימנט כלפי הכלכלה אמריקנית וציננו מעט את הצפי להעלאות ריבית. התחזקותו של הדולר נבעה בעיקר מחולשתם של המטבעות האחרים, מהאירו ועד מטבעות סחורות. הדולר-שקל דווקא המשיך השבוע במהלך היורד אך לא הצליח לשבור מתחת לרמות השפל האחרונות באזור 3.87 והוא נסחר בסוף השבוע שוב מעל 3.90".