אחרי שמונה שבועות של ירידות מחיר הנפט עליות של כ 0.7% במחיר הנפט השבוע, הנפט הבריטי BRENT נסחר בלונדון ב 50.17 דולר ומחיר הנפט מי סוג WTI  בניו יורק נמכר ב 48.82 דולר.

 אחרי שבשמונת השבועות האחרונים מחיר הנפט הגולמי איבד כ 60% מערכו, אתמול (שישי) הוא עלה באופן חד למדי, כך שבמהלך השבוע החולף מחירו הממוצע גדל בכ- 0.7%. מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט עלה ב 1.9 דולר לחבית וננעל על  50.17 דולרים, ואילו מחיר חבית נפט מסוג WTI  בניו יורק עלה ב 2.44 דולר והגיע ל- 48.48 דולר .  
אחת הסיבות לעליית מחיר הנפט הגולמי היא הודעת ה- IEA, ארגון האנרגיה העולמית, שהודיע כי מפיקים אמריקאים התחילו לצמצם את תפוקת הנפט הגולמי, וכי להערכתם תפוקת הנפט העולמי תקטן בכ -350,000 חביות ליום. עם זאת, רוב המומחים סבורים שמחיר הנפט ימשיך לרדת וספק עם בעתיד הנראה לעין הוא יצליח לחצות כלפי מעלה את רמת 40 הדולר לחבית.

JOHN KILDEFF רפרנט האנרגיה בחברת המחקר AGAIN CAPITAL LLC אמר  "אני לא רואה מצב שמחיר הנפט ירד בלי שתתחולל עליה משמעותית בביקוש לנפט -  דבר שלא נראה כסביר כרגע. חברת אופק הודיע שהיא לא מקטינה את התפוקה והשילוב של ירידה בצמיחה הכלכלית בסין הבעיות הכלכליות בגוש האירו, ביחד עם הצעדים שננקטים כדי לצמצם את השימוש בהפקת אנרגיה בנפט, יוצרים מצב של עודף היצע על הביקוש. במצב זה מחיר הנפט הגולמי לא צפוי לעלות".
ובתוך כך המצב בשוקי המניות של העולם חיובי: שערי המניות בצפון אמריקה ואירופה סיימו את יום השישי היום האחרון של המסחר השבועי בעליות שערים, כשבניו יורק האס אנד פי 500 עלה ב -1.34% ל- 2,1019.42, והפוטסי בלונדון עלה ב -0.79% ל -6,550.27 נקודות. ואילו בשוקי המטבע הנפולת של החלטה המפתיע של הבנק המרכזי של שוויץ לאפשר למטבע הלאומי - הפרנק השוויצרי לנוע באופן חופשי עדיין מורגש בשוקי המטבע, בנוסף לכמה פשיטות רגל של סוחרי מטבע מרכזיים אתמול. האירו המשיך להיחלש והוא נסחר בשער של 1.1561 דולר -  ירידה של 0.12%.