בהתאם לסיכום שהתגבש בין סיעות הכנסת וארגוני המעסיקים והעובדים, אישרה הבוקר (ראשון) גם הממשלה את הצעת החוק להעלאת שכר המינימום. זאת לאחר שתזכיר החוק הופץ בשבוע שעבר להערות הציבור. ההצעה תוגש כבר ביום רביעי בהליך אישור לכנסת.
כזכור, בעקבות הסיכום בין סיעות הכנסת, אישר היועץ המשפטי לממשלה,  כי החקיקה להעלאת שכר המינימום יכולה להתבצע גם בתקופת הבחירות. עם זאת, לא אישר היועץ המשפטי לממשלה לעגן בחקיקה זו גם את השינוי הקבוע להעלאת הבסיס לחישוב שכר המינימום ל-52% מהשכר הממוצע. סוגיה זו תטופל לאחר הבחירות.  
החוק המוצע נועד להביא להעלאה בשכר המינימום, בהוראת שעה, עד לסכום של 5,000 שקלים חדשים, ולהבטיח כי מההעלאה זו ייהנו רק עובדים אשר, הלכה למעשה, שכרם נמוך משכר המינימום המוצע. 

שר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר בישיבה: "היו מי שאמרו לדחות את זה לממשלה הבאה, אבל ל-700 אלף ישראלים אין זמן לחכות. כבר ב-1 לאפריל יעלה השכר ב-350 שקלים, ולאחר שתי פעימות נוספות - יגיע ל-5000 שקלים". 
יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס להחלטת הממשלה לאשר את העלאת שכר המינימום ואמר: "הממשלה נתנה היום תוקף סופי להסכמות שהושגו בין ההסתדרות לבין המעסיקים. החלטה זו מסייעת הלכה למעשה בצמצום הפערים החברתיים ובהפחתת חוסר השוויון בישראל. בעוד פחות משלושה חודשים 700 אלף משפחות יתחילו להרגיש בשינוי".  

גם ביש עתיד מיהרו לברך ולטעון שמדובר בהישג שלהם בהודעה שהם הוציאו נאמר, "אנחנו מברכים על אישור שכר המינימום בממשלה. העלאת שכר המינימום זה צעד נכון  ערכי ומוסרי שגיבש לפיד בתקופתו כשר האוצר יחד עם ניגי ההסתדרות והמעסיקים".