"אפשר להרוג או לרצוח אותי היום (מבחינת שינוי תנאי ההשקעה הכלכליים בקידוחים. י.ש) אבל אם נסתכל 14 שנים לאחור, הייתי היחיד שמוכן להזרים כסף לקידוחי הגז". כך אמר אתמול יצחק תשובה במהלך פגישה ראשונה עם ראשי האוצר.

לדבריו, "בשנת 2008 בשיא המשבר השקענו 300 מיליון דולר בחיפושי הגז שהסיכוי למציאתו עמד על 30%. הצלחנו להביא לישראל את חברת נובל שהיא השותף הכי החשוב שלנו ושל מדינת ישראל ואסור לתת להם לברוח. צריך לחבק אותם".
בפגישה עם נציגי האוצר השתתפו לבד מתשובה גם מנהליו גדעון תדמור ויוסי אבו. את האוצר והממשלה ייצגו הכלכלן יוג'ין קנדל, הממונה על התקציבים ואמיר לוי. כמו כן השתתפו מנכ"לית משרד האנרגיה אורנה הוזמן בכור, אורי שוורץ מההגבלים העסקיים ואלכס ורשבסקי מנהל רשות הגז הטבעי.

בפגישה רבת המשתתפים הובאה לראשונה עמדת חברות הגז וזאת באמצעות מצגת מפורטת שהוצגה. מנתונים התברר כי חברות הגז תכננו להשקיע בהמשך פיתוח משק הגז והרחבתם של הקידוחים תמר ולווויתן ב-3-4 שנים הקרובות 10 מיליארד דולר.
בקידוחים הושקעו עד כה 7 מיליארד דולר כולל עבודות עם קבלני ביצוע. עוד הובעו חששות מפגיעה במו"מ לאספקת גז לירדנים שהחל בשנת 2010 ועם חברת בריטיש גז שהחל ב-2011. החשש שעלה היה שהמשך עיכוב הקידוחים עלול ליצור מחסור בגז כשמנגד עלות הרכש האלטרנטיבי היא גבוהה. 
משתתפי הפגישה קיבלו את הרושם שהאוצר הבין לראשונה את עומק הבעיה ואת עומק הסיכון שלה. נציגי האוצר הפנימו שבעקבות המלצות ועדת ששינסקי הם הפכו לשותף הבכיר בקידוחים ויש זהות אינטרסים בין חברות הקידוח למדינה.
באוצר נחושים להגדיל את עוגת הקידוחים שבסופו של דבר תביא לגידול חלקם של אזרחי המדינה. מיד לאחר הפגישה נערכה פגישה נוספת עם נציגי  רציו, בראשות ליגד רוטלוי. היום תערך פגישה עם נציגי נובל אנרג'י.
זו תהיה הפגישה הראשונה מאז שינה הממונה על ההגבלים את עמדתו והצהיר על קידוחי תמר ולוויתן כהסדר כובל. בנובל אנרג'י נחושים להמשיך את מהלך הקידוחים ללא שינוי ואינם מוכנים להתפשר.
בשבוע הבא (ה-27-28 לינואר) יערך שימוע לחברות הקידוח אצל הממונה על ההגבלים לפני קבלת ההחלטה הסופית. התקווה היא שעד למועד השימוע יגידו הצדדים להבנות מוקדמות, שייתרו את האפשרות לתחילתם של הליכים משפטיים.