נגידת בנק ישראל תמנה ועדת איתור למינוי המפקח החדש.  בתקופת כהונתו הושמעו טענות על העדר תחרות במערכת הבנקאית

המפקח על הבנקים דודו זקן הודיע היום (ראשון) על פרישתו לאחר שישלים 4.5 שנות כהונה. זקן, כשמונה, החליף בתפקיד את רוני חזקיהו. הפרישה תצא אל הפועל בתחילת המחצית הראשונה של 2015. עדין לא ברור מדוע נמסר כל כך מוקדם על החלטתו לפרוש.
 
לצורך מינוי המפקח החדש תקים הנגידה בימים הקרובים ועדת איתור שתסיים את עבודתה בחודשים הקרובים. על פי רוב ההערכות מי שימונה לתפקיד הוא מועמד מתוך בנק ישראל ולא מועמד חיצוני. 

 
המפקח על הבנקים הסביר אתמול את פרישתו בכך שהוא עמד ביעדים שהציב לעמדתו ובראשם שמירה על יציבות הבנקים ושיפור מערכת היחסים בין הבנקים ללקוחותיהם. זקן עמד בראש הוועדה שיעדה היה הגברת התחרות במערכת הבנקאית.
 
כהונת המפקח אמורה הייתה להסתיים אחרי ארבע שנות כהונתו אבל היום נמסרה כי זקן ביקש להאריך אותה על מנת להשלים את המשימות. הוא הסביר את הפרישה בכך "שאני גאה בכך שעמדתי ביעדים שהצבתי לעצמי ואני פורש בתחושת סיפוק".
 
הנגידה הודתה לזקן על שמילא את תפקידו בצורה מקצועית ותוך הפגנת יושרה נחישות ופעילות ללא לאות לחיזוק היציבות של המערכת הבנקאית ופעילות אך ורק לטובת הציבור". סביר מאוד שלאחר פרישתו המפקח לא ימצא את דרכו לתפקיד כלשהוא במערכת הבנקאית.
 
עיתוי עזיבתו של דודו זקן הוא מפתיע במקצת. בשבועות האחרונים הוא החל בבדיקת פרשת ההסתבכות של בנק לאומי בניו-יורק וההשלכות של העלמת המס על המערכת הבנקאית. הושמעו טענות נגדו על כך שהוא אינו ממצה עד תום את הדין עם בכירי הבנק לשעבר, לא דורש מהם להחזיר בונוסים ואף נושא באחריות מסוימת למחדל. הסוגיה כולה נבדקת כעת על ידי היועץ המשפטי לממשלה.