המסחר בשוק המט"ח יפתח הבוקר (שני) בעצבנות מסוימת. הדולר בעולם מתנהל בצורה לא עקבית משום שהבנק המרכזי של ארצות הברית לא מעביר מסרים ברורים לגבי מדיניותו העתידית בנושא הריבית.


במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי אחרי ששאף מעט "אוויר פסגות" בתחילת השבוע שעבר, כאשר נסחר לשעות ספורות מעל מחסום הארבעה שקלים, הדולר-שקל שוב נסוג לאחור, ונראה שגם הפעם ניסיון הפריצה של רמת ה"ארבע" כשל. ברמה הטכנית, ניתן לזהות בבירור תבנית של פסגה כפולה או אפילו משולשת באזור 4, מה שעשוי לאותת כי בפתח מהלך מתקן כלפי מטה.

כעת, הדולר-שקל שוב נסחר בטווח המוכר שבין 3.95-3.90, שבתחומיו בילה לאורך מרבית חודש ינואר. כנראה שלעת עתה אין טריגר מספיק חזק כדי להניע פריצה מעל מחסום פסיכולוגי כה משמעותי, זאת בשעה שאנו רואים סימני חולשה גם במגמה העולה של הדולר העולמי, וגם רגיעה יחסית בהתפתחויות הכלכליות המקומיות.

בנוסף, לאחר שיצאה קצת רוח מן המפרשים של הלונגיסטים, ישנו סיכוי למהלך מתקן קצת יותר רציני כלפי מטה. ירידה מתחת ל-3.90 עשויה לאותת על התרחבות הירידה, שעשויה אף להביא את הדולר האמריקאי אצלנו להתקרב לאזור ה-3.75 המהווה תיקון שליש מכל העלייה מאז 3.4.


כאמור, הדולר בעולם דשדש לאורך מרבית שבוע המסחר שעבר, הן על רקע ההתאוששות המסוימת של האירו והין, והן על רקע החלטת הריבית של הבנק הפדרלי, שלמעשה לא חידשה דבר, ונתוני התמ"ג המאכזבים שפורסמו ביום שישי וציננו עוד יותר את ציפיות הריבית על הדולר.

הבנק הפרדלי אמנם הציג עמדה חיובית יותר כלפי הכלכלה האמריקנית, אך לצד הבשורה החיובית הזו הוא גם הדגיש את הצפי לירידה באינפלציה, ושמר על אותה רטוריקה, לפיה הוא דבק בגישה "סבלנית" בכל הנוגע לתזמון העלאת הריבית.

לפי שעה, ההערכה הרווחת היא כי הבנק לא יעלה את הריבית בחצי שנה הקרובה, מה שמגביל את המומנטום השורי של הדולר. גם הזינוק של הנפט, בעקבות נתונים שלימדו על קשיים בתעשיית פצלי השמן בארה"ב, הכבידו על הדולר והצרו את המומנטום שלו. אף על פי כן, הדולר עומד לנעול חודש שביעי ברציפות של התחזקות. המשך השיפור בנתוני המקרו, ואם אכן הבנק הפדרלי ימשיך לאותת על כוונתו להעלות את הריבית, יביאו להמשך התחזקותו של הדולר ב-2015.