הדולר ממשיך לאבד גובה לעומת השקל , היום (שישי) שערו ירד ב-0.155% ל-3.869 שקלים, מה שמשקף ירידה של 1.4216%, לעומת שערו ביום שישי שעבר של 3.924 שקלים.

משה שלום, ראש מחלקת המחקר של FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח באומרו כי "השבוע נמשכה הנסיגה בכוחו של הדולר, הן בעולם למול המטבעות המרכזיים והן למול השקל. בעולם, הדולר-אינדקס נסוג לסביבות 94 כאשר רק לפני שבוע ראינו אותו קובע שיא חדש של יותר מ-11 שנה ב-95.5. גם מול השקל, ראינו השבוע שבירה משמעותית לאחר הכישלון הנוסף לפרוץ את המחסום הפסיכולוגי של 4 שקלים לדולר אמריקאי אחד. כמו כן, ניתן לציין טכנית שצמד המטבעות דולר-שקל שבר השבוע שורה של רמות תמיכה משמעותיות.
 
כנראה ששבירות אלו גרמו ליציאה של לא מעט לונגיסטים, לאחר שיצרו מומנטום חזק כלפי מטה. השבירה המשמעותית היתה מתחת לרמת 3.875, שהיא בעצם הרצפה שבה נבלם התיקון המשמעותי האחרון של הצמד בדצמבר-ינואר. השבירה של רמה זו, ביום חמישי, הגבירה את המומנטום השלילי ודרדרה את הצמד עד ל-3.81, עקב כמות נכבדה מאוד של פקודות קטיעת הפסד אשר תפסו בזמן האירוע הטכני של סילוק אותה תמיכה. שבירה מתחת ל-3.80 רק תרחיב את התיקון, כאשר עולה הסיכוי שהדולר המקומי יגיע עד ל-3.75. 

הגורם המרכזי שממשיך להניע את הדולר בעולם הוא התנודתיות העזה במחירי האנרגיה. ביממה האחרונה ראינו שוב זינוק במחירי הנפט, לאחר הנפילה בחציו הראשון של השבוע. זה היה גורם די משפיע בהחלשתו של הדולר. המסחר בנפט ימשיך להוות גורם משמעותי בסנטימנט בשוק ההון העולמי ב-2015. זאת כאשר המשך הירידה עשויה לסחוף את השוק לסחרור מסוכן.

מעצם העובדה כי הנפט נקוב בדולרים, התנודות במחיר הנפט משפיעות בצורה של קורלציה הפוכה על מחיר הדולר. גם ההתאוששות המרשימה של האירו השבוע קיזזה את כוחו של הדולר. התיקון השלילי הנוכחי של הדולר הוא גם תולדה של הירידה המסוימת בציפיות הריבית של הפד, וזאת לאחר ההודעה המתונה למדי שפרסם הבנק הפדרלי לאחר ישיבת הריבית האחרונה, ביחד עם בנוסף נתוני מקרו מעורבים שהתפרסמו בשבועות האחרונים בארצות הברית. התיקון היה צפוי הרבה זמן והנה הוא הגיע. עומקו יאמר הרבה לגבי ההמשך האסטרטגי של הדולר בעולם ואצלנו כאחד".