שוקי המטבע בעולם מושפעים ממה שקורה ביוון, אך עם זאת ההשפעה אינה רבה והסוחרים יותר מושפעים ממה שקורה היום באיסטנבול, שם מתקיים מפגש ה-G-20 והמעצמות אמורות לקבל החלטות לגבי חיזוק הכלכלה העולמית. כאן אצלנו בישראל, מסחר הדולר-שקל לא תואם את מה שקורה בעולם.
 
אתמול הדולר היציג התחזק ב-0.2843% ל-3.88 שקלים, אך המסחר הוא טכני למדי. סוחרי המטבע כבר לא מדברים על מחסום הארבעה שקלים אלא על מחסום ה-3.9 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר פותח את שבוע המסחר בעולם ובזירת המט"ח המקומית כשהוא נהנה מרוח גבית בעקבות דוח התעסוקה הטוב מהמצופה שפורסם ביום שישי בארצות הברית והצביע על תוספת של כ-257 אלף משרות בינואר. נתוני התעסוקה החיוביים שוב הפיחו את ציפיות הריבית והדולר זינק מעלה ביום שישי ותיקן במידה מסוימת את ההפסדים שרשם במהלך השבוע מול המטבעות המרכזיים והשקל. ואולם, המצב של הדולר-שקל עדיין לא יציב.

בשבוע שעבר שבר שורה של רמות תמיכה משמעותיות, התגבר מאוד המומנטום השלילי של הדולר לעומת השקל. השבירה המשמעותית היתה מתחת לרמת 3.875, שהיא בעצם הרצפה שבה נבלם התיקון המשמעותי האחרון של הצמד בדצמבר-ינואר. ואמנם, השבירה של רמה זו, ביום חמישי, הגבירה את המומנטום השלילי ודרדרה את הצמד עד ל-3.81, עקב כמות נכבדה מאוד של פקודות קטיעת הפסד שהופעלו בעקבות השבירה מתחת לרמת התמיכה. הודות לנתוני התעסוקה החיוביים הצמד אמנם תיקן מעלה בחדות עד לאותה רמת שבירה, אבל רק עלייה מעל 3.90 עשויה שוב לדחוף את הצמד מעלה. כל עוד הצמד מתחת לרמה זו הוא חשוף להמשך הירידות לעבר 3.80.