הדרום מתקרב עוד קצת למרכז: רכבת ישראל חנכה היום (ראשון) את התחנה החדשה בנתיבות, שתחבר את תושבי העיר והאזור למרכז הארץ ועלותה מסתכמת בכ-50 מיליון שקלים.

הקו בנתיבות ממשיך את הקו שנחנך לפני כשנה בשדרות, ובעוד כשנה יחנך השלב הבא, תחנת אופקים. זמן ההגעה מתחנת נתיבות לת"א יעמוד על כ-65 דקות של נסיעה מהירה, בתדירות של שתי רכבות בשעה בשעות השיא. בימים הקרובים ייהנו התושבים מנסיעה חינם.

בצמוד לפתח התחנה הוקמו מפרצי נסיעה ייעודים לאוטובוסים, הוצבו סככות המתנה לנוסעים וכן שלטי הכוונה, מפות נסיעה ומסכי מידע אלקטרוניים המאפשרים את תכנון הנסיעה בזמן אמת. לרווחת הנוסעים יופעלו שני קווי אוטובוס ייעודיים המתואמים עם לוחות הזמנים של הרכבות.
 
מרכבת ישראל נמסר כי "התחנה בנתיבות משלימה מניין של 55 תחנות ומאפשרת לתושבי האזור נסיעה מהירה, נוחה ובטוחה לכל תחנות הרכבת הפזורות ברחבי הארץ. התחנה החדשה תוכננה ונבנתה בסטנדרטים גבוהים כשלצידה כ-500 מקומות חנייה והמתחם כולו נגיש לאנשים עם מוגבלות".
 "הקו מביא עימו בשורה אמיתית לתושבי הדרום וצפוי למשוך לאזור יזמים רבים שיביאו לתנופת פיתוח ובנייה. הקו החדש יביא לחיבור מהיר ויעיל יותר של תושבי האזור לערים נוספות ברחבי הארץ ויקצר את זמני הנסיעה".

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הגיע לתחנת הרכבת החדשה . השר עלה לנסיעה ברכבת שיוצאת מנתיבות. לנסיעה הצטרפו מנכ"ל הרכבת ומנכ"ל משרד התחבורה. 

השר כ"ץ אמר: "הקו לנתיבות מביא עימו בשורה אמיתית לתושבי העיירות בדרום וצפוי למשוך לאזור גם יזמים שיביאו לתנופת פיתוח של תשתיות ובנייה. מדובר בקו שיקצר באופן משמעותי את זמני הנסיעה, בין הפריפריה למרכז, ויאפשר לאזרחים רבים יותר, חופש רב בבחירת מקומות התעסוקה והמגורים שלהם".