מסתמנות תנועות מתונות בשער הדולר ביחס לשקל, כך שאתמול (שלישי) שערו היציג ירד ב-0.6427% ל-3.8650 שקלים. הדולר-שקל נחלש קלות ונסחר באזור 3.85 שקלים, הגבול התחתון של הטווח בשבוע האחרון. ירידה מתחת לגבול זה עשויה להאיץ את הירידה לעבר השפל שנקבע בשבוע שעבר ב-3.82.



גם בעולם הדולר מגלה חולשה יחסית, וזאת למרות שהתנאים הפונדמנטליים תומכים בהמשך התחזקותו של הדולר ב-2015, הן על רקע הצמיחה הכלכלית הגבוהה יותר בארצות הברית והן על רקע הציפייה להעלאות ריבית מצד הפד. 

התנודתיות השבוע בשוק המט"ח העולמי נמוכה למדי, וזאת על רקע חגים בארצות הברית ובסין. כרגע, המסחר בדולר מושפע בעיקר מהנעשה באירו. למרות כישלון השיחות בין יוון לראשי האיחוד האירופי, השווקים מגיבים במתינות יחסית. נראה כי בשווקים מתחילים לעכל את האפשרות שיוון בסופו של דבר תפרוש מהאיחוד. למרות שתרחיש כזה יחולל ללא ספק גל של בהלה בשוק בטווח הקצר, ייתכן כי בטווח הארוך הדבר דווקא יתרום ליציבות ולחיזוק גוש האירו, וזאת עם פרישתה של אחת המדיניות החלשות והסוררות באיחוד. 

גם הציפייה להרחבה הכמותית מצד הבנק המרכזי האירופאי לפי שעה אינה מכבידה על האירו יתר על המידה. גם כאן, נראה כי לאחר הירידה החדה של האירו בשנה האחרונה, אין למטבע עוד הרבה לאן לרדת. בשוק מדברים על רמת השקילות (אירו-דולר ברמת 1), ואולם כל עוד לא תתרחש קטסטרופה לא נראה כי המטבע יצלול לתהומות עמוקות יותר. גם האירו-שקל מתייצב ומטפס חזרה מעל רמת 4.4, וזאת לקראת ההכרעה בסוגיית הארכת חבילת הסיוע ליוון, כך נמסר ממחלקת המחקר של FXCM ישראל.